هزینه اضافه بار و مقدار بار مجاز ایرلاین ها

به گزارش وبلاگ دانشجو، برای اینکه از مقدار بار مجاز اطمینان داشته باشید لازم است وقتی بلیط می خرید، قسمت baggage weight را مطالعه کنید. در این قسمت مقدار بار مجازی که می توانید همراه داشته باشید نوشته شده است. اگر در بلیط اطلاعات مربوط به بار را ندیدید همیشه می توانید با آژانس مسافرتی تان تماس بگیرید و بار مجاز را چک کنید. همچنین با مطالعه این مقاله می توانید از مقدار اضافه بار شرکت های مختلف هواپیمایی مطلع شوید.

هزینه اضافه بار و مقدار بار مجاز ایرلاین ها

اندازه بار مجاز در ایرلاین های داخلی

در سفرهای هوایی داخلی شما می توانید حداکثر 25 کیلو بار در کلاس اکونومی به همراه ببرید. البته این اندازه بار در کلاس های بالاتر هواپیمایی های ایران ایر و ماهان به 40 و 50 کیلو افزایش یافته است.

اکونومی: 30 کیلوگرم

بار دستی داخل کابین: 5 کیلوگرم

بیزینس کلاس یا پرواز تجاری: 40 کیلوگرم

بار دستی داخل کابین: 7 کیلوگرم

اندازه بار در ایرلاین های خارجی

در اغلب پروازهای خارجی شما مجاز هستید 30 کیلو بار همراه داشته باشید. برخی از ایرلاین ها این اندازه بار را به 40 کیلو افزایش داده اند. اما یادتان باشد که اگر می توانید 40 کیلو بار داشته باشید حتما باید آن را در دو چمدان تقسیم کنید.

بیشتر شرکت های هواپیمایی ایرانی، عربی و ترکی بار مجاز را 30 کیلو اعلام کرده اند، اما بار مجاز در برخی ایرلاین های اروپایی کمتر از این اندازه است. روی بلیط های کلاس اکونومی در این پروازها بار مجاز 23 کیلوگرم درج شده است. اگر باری بیشتر از این اندازه همراه داشته باشید ناچار می شوید به ازای هر کیلوگرم آن هزینه اضافه بار پرداخت کنید.

نرخ اضافه بار پروازهای خارجی

برخی از شرکت های هواپیمایی به ویژه در اروپا، و برخی پروازهای داخلی مالزی و تایلند هزینه بار را از هزینه بلیط جدا می کنند. یعنی شما با بلیطی که خریده اید می توانید اندازه مشخصی از بار را همراه خود به کابین ببرید. این بلیط ها برای سفرهای اقتصادی پیش بینی شده و اگر لازم باشد بار بیشتری در پرواز همراه داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه تا حداکثر حد مجاز بار همراه ببرید.

هزینه اضافه بار ترکیش ایرلاین

هزینه اضافه بار در فرودگاه استانبول سوال خیلی از کاربران ماست، چرا که استانبول علاوه بر جذابیت های تفریحی فراوان، یک امکان فوق العاده برای خرید ارزان است. هزینه اضافه بار در فرودگاه استانبول به ایرلاینی که از آن خرید می کنید، بستگی دارد. ترکیش ایرلاین یکی از بهترین ایرلاین ها برای سفر به استانبول است. اضافه بار مجاز این ایرلاین برای کلاس های مختلف به شرح زیر است:

  • پرواز تجاری یا بیزینس کلاس: حداکثر بار مجاز برای مسافرین ترکیش ایرلاین در پرواز تجاری 30 کیلوگرم است.
  • پرواز اکونومی: حداکثر بار مجاز هواپیمایی ترکیش ایرلاین در پرواز اکونومی 20 کیلوگرم است.

برای اینکه هزینه اضافه بار در فرودگاه استانبول را بدانید، باید به سایت همان ایرلاینی که از ان بلیط خریدید، بروید و هزینه را ببیند. برای مثال برای اطلاع از هزینه های اضافه بار ترکیش ایرلاین به صفحه قوانین اضافه بار ترکیش ایرلاین مراجعه کنید.

بار دستی با بار اصلی چه تفاوتی دارد؟

مسافران علاوه بر باری که به قسمت بار تحویل می دهند، می توانند همراه خود یک چمدان کوچک نیز به کابین ببرند. ابعاد این چمدان ، اندازه و حجم آن در هر ایرلاین فرق دارد. خیلی پیش می آید که بخاطر بی اطلاعی از اندازه این بار، مسافران مجبور می شوند وسایل مورد نیازشان در طول پرواز را به قسمت بار منتقل کنند. پس بهتر است قوانین مربوط به بار داخل کابین ایرلاین مورد نظر را پیش از سفر چک کنید.

باری که شما بطور رایگان، مجاز به حمل آن در کابین هستید شامل یک چمدان کوچک دستی است. بهتر است اشیا گرانبها، مدارک، لپ تاپ و پول نقد را همراه خود به کابین ببرید.

اگر مجبورید بار زیادی همراه داشته باشید بهتر است با بیزنس کلاس یا فرست کلاس سفر کنید. ممکن است به نظرتان بیاید که بلیط این پرواز خیلی گران است، اما گاهی مابه التفاوت اضافه بار شما از بلیط های این کلاس های پروازی بیشتر تمام می شود.

اندازه بار دستی در ایرلاین های ایرانی و خارجی

در حالی که ایرلاین هایی مثل ماهان و ایران ایر حداکثر بار را برای کلاس اکونومی 30 کیلوگرم به همراه 5 کیلوگرم بار دستی داخل کابین و برای بیزنس کلاس 40 کیلو بار و 7 کیلو داخل کابین در نظر گرفته اند، ایرلاین اروپایی KLM وزن مجاز را برای کلاس اکونومی یک چمدان 23 کیلویی و دو چمدان 23 کیلویی برای بیزنس اعلام کرده است.

لوفت هانزا نیز به مسافران کلاس اکونومی اجازه حمل یک چمدان 23 کیلویی، برای کلاس پرمیوم اکونومی 2 چمدان 23 کیلویی، برای کلاس بیزنس 2 چمدان 32 کیلویی و در فرست کلاس 3 چمدان 32کیلویی را می دهد.

مسافران قطر ایرویز و امارات در کلاس اکونومی مجاز به داشتن بار حداکثر 30 کیلویی و کیف دستی 7 کیلویی، در بیزنس کلاس 40 کیلو بار و باردستی 15 کیلویی و در فرست کلاس 50 کیلو بار و باردستی معادل دو کیف دستی 15 کیلویی هستند.

اندازه بار مجاز هواپیمایی ترکیش در قسمت اکونومی یا کامفورت کلاس، 20 کیلو بار و برای مسافران بیزنس 30 کیلوگرم است. در همه کلاس های پروازی این ایرلاین مسافران می توانند 8 کیلو بار به داخل کابین ببرند.

هزینه اضافه بار چقدر است؟

در خطوط هوایی ایران مثل سایر خطوط هوایی عمدتا مقصد، وزن و تعداد بسته های باری در تعیین اندازه بار مجاز تاثیر می گذارد. گاهی اوقات شکل بسته بندی بسته و ابعاد آن ممکن است شما را مشمول هزینه اضافه بار کند.

بخاطر داشته باشید حداکثر وزن مجاز هر بسته نباید بیشتر از 32 کیلوگرم و حداکثر جمع ابعاد آن 158 سانتی متر باشد. به طور میانگین نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم برابر با یک درصد قیمت بلیط در همان راستا است و مبلغ دقیق آن بر حسب قیمت بلیط، طول پرواز و کلاس پرواز شما محاسبه می شود.

در صورتی که می دانید بار شما بیشتر از وزن مجاز است حتما نیم ساعت زودتر به فرودگاه بروید تا تشریفات مربوط به پرداخت هزینه ها باعث از دست دادن یا دیر رسیدن به پرواز نشود.

و در پایان

اضافه بار و مواردی از این دست، از مسائل ریز سفر هستند، که شاید خیلی ها اصلا به آن توجه نکنند، اما ممکن است همین نکته ریز شما را به دردسر بیاندازد و قبل از پرواز برایتان استرس و اعصاب خوردی بیجا ایجاد کنید. حتما حتما به این موارد توجه داشته باشید و بلیط پرواز خود را حتما حتما کامل بررسی کنید و بخوانید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "هزینه اضافه بار و مقدار بار مجاز ایرلاین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اضافه بار و مقدار بار مجاز ایرلاین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید