پلاک تازه گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ دانشجو، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، پلاک تازه گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می گردد.

پلاک تازه گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می گردد

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری2022 اضافه نمود: یکی از اولویت های ما در حوزه جهانگردی ترویج سفرهای خارجی زمینی بین جهانگردان داخلی و خارجی است که در این راستا اقدامات متعددی نیز انجام داده ایم.

وی شرح داد: ما در ایران به تقویت کمپرها به عنوان یکی از ظرفیت های جذب جهانگرد خارجی توجه ویژه ای داریم. در کشور نیز کوشش می کنیم که کمپرها را در راستا حرفه ای فعالیت هدایت می کنیم.

این مسئول اظهار داشت: ایرانی ها در حوزه کمپرها و خودروهای کاروان جهانگردی سلیقه بسیار خوبی به خرج داده اند. از تعداد زیادی از این کمپرها بازدید کردم و معتقدم واقعا در سطح جهانی هستند. حتی بعضی از کمپرهای ایرانی در سفری که به کشورهای دیگر داشتند سفارش طراحی و فراوری کمپر گرفتند.

وزیر جهانگردی اظهار داشت: رایزنی هایی با بعضی کشورهای همسایه برای تسهیل سفرهای زمینی بین کشورهای منطقه انجام شد. برای نمونه با همتای تاجیک مذاکره کردم. آنها هم بسیار علاقمند به جهانگردی زمینی هستند.

وی اضافه نمود: یکی از اقداماتی که برای رونق این سفرها و جذب جهانگرد خارجی تدارک دیده شد، طرح پلاک تازه جهانگردی ایران است که بابت آن در وزارت میراث فرهنگی با هدایت و رانندگی و هیئت اتومبیلرانی نشستی داریم که در آن برای پلاک های تازه طراحی شده ویژه جهانگردی تصمیم گیری می گردد.

وزیر جهانگردی اظهار داشت: هدف این است که مردم با این پلاک ها به راحتی بتوانند سفر نمایند و جهانگردان خارجی نیز با خودروهای شخصی سفر آسانتری به ایران داشته باشند.

ضرغامی گفت: اقدام دیگری که به مناسبت جام جهانی قطر و برای جذب جهانگردان جام جهانی انجام شد رایگان شدن صدور ویزا برای ورود به ایران در ایام جام جهانی است. هدف این است جهانگرد پرشور و پرهیجان که به منطقه می آید به ایران نیز سفر کند. از طرفی امکان سهل شدن استفاده جهانگردان جام جهانی از همه نقاط کشور بویژه شهرهای تاریخی فراهم شده است.

وی گفت: البته بعضی ها تصور می نمایند تنها هدف ما برای جذب مسافران جام جهانی جزیره کیش است. هرچند به کیش نگاهمان ویژه است. اما پروازهای متعدد با حل مساله ویزا در محل برای رفتن به شهرهای مختلف مثل شیراز، کرمان، اصفهان و مشهد و حتی سفرهای زمینی به منطقه ها دیگر مانند مازندران فراهم شده است.

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: طراحی و صدور پلاک تازه، تقویت کمپرها و رایگان کردن صدور ویزا برای جذب مسافران جام جهانی در راستا رونق جهانگردی هستند.

منبع: همگردی

به "پلاک تازه گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاک تازه گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید