با این خصوصیات، سرمایه گذاران را به سمت خود بکشانید

به گزارش وبلاگ دانشجو، رشد کسب و کارتان بدون این ویژگی ها امکان پذیر نیست

شاید شما هم به این موضوع اعتقاد داشته باشید که هیچ شرکتی بصورت اتفاقی به پیروزیت های چشمگیر دست پیدا نمی کند. این گونه جهش ها نیازمند آشنایی با خصوصیات اخلاقی مفید و ارتقای آنهاست. اما تا حالا با خودتان فکر کرده اید که چه خصوصیاتی، بعضی کارآفرینان را تا به این حد، پیروز کرده است؟ کارآفرینان بزرگی مثل uber، pinterest و … از خصوصیات اخلاقی مشترکی بهره می برند که بصورت ذاتی در آنها وجود نداشته، بلکه با کار و تلاش به آنها رسیده اند. سرمایه گذاران، پول خود را بر روی افرادی با ویژگی های شخصیتی خاصی خرج می کنند که تضمین کننده پیروزیت آنهاست. با خبرنگاران همراه باشید تا 5 مورد از این ویژگی ها را بشناسید.

با این خصوصیات، سرمایه گذاران را به سمت خود بکشانید

1- تحمل سختی ها

استارتاپ ها دارای سختی های بسیار زیادی هستند که بنیان گذاران باید روزانه تلاش زیادی برای از بین بردن آن ها انجام دهند. درواقع تحمل کردن سختی یکی از ویژگی های اصلی موفقیت همه فعالیت های کارآفرینی است. پس بی دلیل نیست که سرمایه گذاران برای انتخاب استارتاپ به این ویژگی در کارآفرینان دقت می کنند و در پی افرادی هستند که بتوانند دیوار سختی ها را خراب و از آن عبور کنند.

2- شور و اشتیاق

انگیزه داشتن دلیل اصلی برای تحمل کردن سختی ها است. چرا یک کارآفرین بر حل کردن یک مشکل تمرکز می کند؟ دلیل انجام چنین کاری، احتمالا داشتن آرزوهایی مانند به ثروت رسیدن یا معروف شدن است. از آنجایی که راستا موفقیت در استارتاپ بسیار پرپیچ وخم است، احتمال کم شدن شور و اشتیاق کارآفرینان برای ادامه راستا وجود دارد. بعضی از سرمایه گذاران در پی کارآفرینانی هستند که سعی دارند ابتدا یک مشکل شخصی را در خودشان حل کنند. معمولا زمانی که فردی در مورد یک موضوعی شور و اشتیاق داشته باشد، راحت تر می تواند مسائل مرتبط با آن را حل نماید.

3- فروتنی و اعتمادبه نفس

شاید این 2 ویژگی کمی متناقض به نظر برسند؛ اما بنیان گذاران در پی افرادی هستند که ویژگی های اعتمادبه نفس و فروتنی را یکجا داشته باشند. تغییر دادن شرایط موجود به اعتقاد و پایداری کارآفرین احتیاج دارد تا بتواند از طرف سرمایه گذاران، مشتری ها و کارمندان مورد قبول واقع شود. از طرفی توانایی گوش دادن و تغییر کردن برای پاسخگو بودن در چالش های موجود نیز ضروری است. از همین رو سرمایه گذاران در پی جسارت در کارآفرینان هستند و ترجیح می دهند این افراد علاوه بر اعتمادبه نفس، فروتنی داشته باشند و همیشه در حال سؤال پرسیدن باشند.

4- داشتن تفکر واضح

راستا بین یک مشکل و راه چاره، یک خط مستقیم است که کارآفرین برای پیمودن آن باید دانش کافی داشته باشد و به طور مؤثر با دیگران ارتباط برقرار کند. درواقع می توان گفت داشتن دانش و اطلاعات برای حل مسائل یک موضوع حیاتی است؛ اما اگر این مسائل به خوبی بیان نشوند، نشان می دهند که آن فرد توانایی لازم برای حل کردن آن ها را ندارد. سرمایه گذاران معتقدند بهترین کارآفرینان افرادی هستند که در زمینه صنعت فعالیت خود مطالعات دقیق دارند و با اصول کارآفرینی آشنا هستند. آن ها بر فهمیدن تمام نکات به طور دقیق تمرکز می کنند و این کار تنها با داشتن تفکر واضح انجام خواهد شد.

5- حس کنجکاوی

یکی از مهم ترین بخش های بروز نوآوری در زمینه کسب وکار، فکر کردن در مورد اگرها است. پرسیدن چنین سؤال هایی و پاسخ دادن به آن ها برای ارائه نوآوری بسیار مهم است؛ اما باید با رویکردهای پیشگیرانه ترکیب شود تا بتواند مسائل را حل نماید. این موضوع احتیاجمند حس کنجکاوی است تا فرد کارآفرین بتواند ایده های نو برای حل مسائل ارائه دهد. سرمایه گذاران در پی افرادی هستند که محصولشان، رفتارهای نوی از مصرف کنندگان را هدف قرار داده است. عرضه کردن چنین محصولاتی احتیاجمند احساس کنجکاوی در مورد چرایی و چگونگی بروز رفتارهای نو است.

منبع: الی گشت

به "با این خصوصیات، سرمایه گذاران را به سمت خود بکشانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این خصوصیات، سرمایه گذاران را به سمت خود بکشانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید