حکیم نظامی برای همگرایی است نه واگرایی، نظامی یکی از مفاخر همیشگی همه ایرانیان است

به گزارش وبلاگ دانشجو آیین بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر نامدار ایرانی عصر امروز جمعه (بیستم اسفند) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برگزار شد

حکیم نظامی برای همگرایی است نه واگرایی، نظامی یکی از مفاخر همیشگی همه ایرانیان است

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه، به ویژه عید بزرگ ولادت حضرت بقیه الله (عج) و خوش آمدگویی خدمت میهمانان داخلی و خارجی، بیان کرد: بهانه این نشست، حکیم بزرگ ایرانی حکیم نظامی عزیز است. مفاخر بزرگ ایرانی هرکدام سرمایه های بزرگ برای حوزه هویتی ما در عصر حاضر هستند و ما چه خوشبختیم که اندیشمندان بزرگ و حکمای اندیشمند در سراسر تاریخ پرشکوه ایران زمین، فراوان و در دسترس ما هستند.

اسماعیلی ضمن تاکید بر اینکه حکیم نظامی بزرگ یکی از مفاخر همیشگی همه ایرانیان است، اضافه کرد: ایران در حوزه تمدنی و جغرافیای فرهنگی با مرزها و خط کشی های سیاسی از هم جدا نمی شود، ما به حکیم نظامی به عنوان یکی از مولفه های وحدت جوامع فارسی زبان و جغرافیای ایران نگاه می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه حکیم نظامی برای همگرایی است نه واگرایی؛ اضافه کرد: این نشست و حضور همه عزیزان حتی با زبان های مختلف، نشان می دهد که حکیم نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای همه کسانی است که به تعالی فکر و اندیشه نگاه می کنند.

اسماعیلی همچنین بیان کرد: از ابتدای شکل گیری دولت مردمی یکی از برنامه های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و احیای مفاخر بزرگ این سرزمین بود. امروز همه با هم جمع شده ، دستگاه های مختلف و نهادهای گوناگون کنار هم نشسته و هول معرفی یک شخصیت بزرگ به نام حکیم نظامی با هم همفکری، هم اندیشی و همکاری کرده اند.

وی اضافه کرد: این نشست که سرآغاز یک هفته نشست ها و همایش های مختلف است، نشانگر قدرت آفرینی حکمای ایران زمین است. بنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار همه نهادها و دستگاه های دیگر این است که حکمای بزرگ اندیشمندان ایران زمین را هرازچندگاهی در چنین نشست ها و همایش هایی ارج بنهیم و به جهانیان معرفی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه حکیم نظامی برای همگرایی است نه واگرایی،؛ گفت: حکیم نظامی از مفاخر همیشگی ایرانیان و یکی از مولفه های وحدت جوامع فارسی زبان و جغرافیای ایران است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "حکیم نظامی برای همگرایی است نه واگرایی، نظامی یکی از مفاخر همیشگی همه ایرانیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم نظامی برای همگرایی است نه واگرایی، نظامی یکی از مفاخر همیشگی همه ایرانیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید