مشهورترین موزه های برگن

به گزارش وبلاگ دانشجو، بهترین موزه های برگن | Bergens Top Museums

برگن قرن ها مرکز کشور نروژ بود و اکنون نیز یکی از مهم ترین کشورها در شمال اروپا محسوب می گردد، در نتیجه این شهر پر است از آثار تاریخی و فرهنگی دیدنی و بعلاوه یکی از نقاط اتصال اصلی بین اروپا و شمالی ترین سزمین ها (اسکاندیناوی) به شمار می رود. در کنار هم قرار گرفتن چنین عواملی موجب شده است که موزه های برگن بسیار دیدنی باشند. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بعضی از موزه های نروژ را که مایه افتخارنروژی ها هستند و نمایشگر تاریخ و فرهنگ مردمان آن می باشند را به شما معرفی کنیم.

مشهورترین موزه های برگن

موزه هانزاتیک | The Hanseatic Museum

موزه هانزاتیک در انتهای یکی از مشهورترین اسکله های این شهر قرار گرفته است و بازدید از آن گویای اهمیت لیگ هانزاتیک برای شهر برگن است. لیگ هانزاتیک یک شبکه تجاری گسترده و بسیار تاثیر گذار از تجار است که از آلمان تا بالتیک به شرق، بلژیک به جنوب، جزایر بریتانیا به غرب و شمال نروژ توسعه یافته است.

لیگ هانزاتیک برای 400 سال بین قرن چهاردهم و هجدهم در شهر برگن بسیار فعال بود، ثروت بزرگ و جمعیت خارجی زیادی را به شهر آورد و بعلاوه تأثیر زیادی بر شهر داشت و حتی بیشترین تاثیر را در آلمانی صحبت کردن مردم محلی گذاشت. در این موزه می توانید ساره های دست ساز متعلق به آن دوران را ببینید و جالب این جا است که اتاق های آن از زمانی که اعضای لیگ هانزاتیک در آن رفت و آمد می کردند بدونن تغییر مانده است.

آدرس: Hanseatic Museum and Schøtstuene, Finnegården 1A, 5003 Bergen, Norway

شماره تماس: 004753006110

کد | KODE

در سال 2006 موزه های هنر و موسیقی در برگن ترکیب شده اند. در حال حاضر به طور کلی به عنوان کد شناخته می گردد، پنج موزه متحد یکی از بزرگترین و متنوع ترین مجموعه های هنری در شمال اروپا و از برترین موزه های برگن را شکل می دهند. یکی از موزه های آن کلکسیونی از آثار ادوارد مانش است کخ با دوهمتایش در اسلو رقابت می نماید. مجموعه های هنری کد در چهار ساختمان به نام های کد 1 تا 4 در مرکز برگن واقع شده اند (به آسانی در دسترس یکدیگر قرار دارند) و هر یک از این موزه های برگن که تا گذشته ای نزدیک مستقل بودند تنها به خاطر معماریشان هم که شده ارزش بازدید را دارند.

آدرس: KODE 1, Nordahl Bruns gate 9, 5012 Bergen, Norway

شماره تماس: 004753009704

موزه گریگ | Grieg Museum

ادوارد گریک آهنگ ساز و پیانیست نروژی قرن نوزدهم میلادی بود. او 22 تابستان از زندگی خود را در محل اقامت تابستانیش ترولداهو همراه با همسرش نینا گذراند. خانه محبوب آن ها را در امروزه تبدیل به موزه گریگ، یکی از برترین موزه های برگن نموده اند و گنجینه ارزشمندی مانند پیانو Steinway خود گریگ است که هنوز گاهی اوقات برای کنسرت ها برای نواختن از آن استفاده می گردد، در این موزه نگهداری می گردد.

به غیر از خانه خود، درون باغ آن کابین آهنگسازی گریگ، محل تدفین او و نینا و کل سالن مدرن کنسرت است که عمدتا به خاطره سقف پوشیده شده از چمنش از دیدها پنهان می ماند، قرار گرفته است. سالن کابین و کنسرت نیز در مقابل صدای Nordåsvannet قرار دارند که چشم انداز ای خارق العاده از آب را ایجاد می نماید.

Troldhaugen کمی دور از دسترس است، اما به وسیله اتوبوس های تابستانی که ساعت 11 صبح از مرکز اطلاعات توریستی خارج می شوند و ساعت 2 بعد از ظهر برمی گردند و دسترسی را آسان می سازند. سفر رفت برگشت برایتان 250 کرون هزینه خواهد داشت و شامل دسترسی به موزه و بعلاوه یک کنسرت 30 دقیقه ای گریگی می گردد. موزه بخشی از موزه های کد است، اما بعضی از استقلال های خود را نیز حفظ نموده است.

آدرس: Edvard-Grieg-Museum Troldhaugen, Paradis, Norway

شماره تماس: 004755922992

بیمارستان سنت جارگن | St Jørgens Hospital

بیشتر مردم احتمالا هرگز از یک موزه که زمانی محل زندگی جذامی ها بوده تماشا ننموده اند. اتفاقا در میان موزه های برگن یک نمونه فوق العاده از آن یافت می گردد بیمارستان قدیمی سنت Jørgen که به قرن 15 میلادی می رسد، و آن را یکی از قدیمی ترین بیمارستان های اسکاندیناوی و یکی از برترین بیمارستان های حفاظت شده در سراسر اروپا می سازد. قدمت ساختمان های کنونی به قرن هجدهم می رسند، اما دو بیمار آخر آن در سال 1946 از جهان رفتند. دانشمندان نروژی سهم بزرگی را در زمینه مطالعات درمان جذام داشتند، از جمله گارد آرمائر هانسن که کاشف باکتری کشنده جذام در سال 1873 میلادی بود.

در طول زمان خود، برگن حداقل سه بیمارستان را به جذامی ها اختصاص داده بود و همیشه بزرگترین مرکز بیماری جذام در اروپا بود. این موزه به داستان اکتشافات دارویی می پردازد و از تأثیر اجتماعی آن می گوید. بعلاوه بیان می نماید که چگونه درون این مورد از موزه های برگن جامعه ای متفاوت با جهانی بیروت شکل گرفت.

آدرس: Leprosy Museum St. Jørgens Hospital, Kong Oscars gate 59, 5017 Bergen, Norway

شماره تماس: 004748162678

موزه تاریخ فرهنگ | The Cultural History Museum

موزه دانشگاه برگن دارای دو مجموعه: موزه تاریخ طبیعی و موزه تاریخ فرهنگی است. موزه تاریخ طبیعی در حال حاضر در حال نوسازی است و دوباره در سال 2019 باز خواهد شد، اما موزه تاریخ فرهنگی برای کسانی که در پی یک دید کلی تاریخی هستند یا افرادی که علاقه مند به وایکینگ ها، تاریخ مذهبی یا کلیسایی، تاریخ هنر یا هنر عامیانه هستند بسیار مناسب است. پیدا کردن ورودی موزه می تواند کمی سخت باشد، اما کمی بیشتر کوشش کنید و آن را در ساختمان بزرگ و نورانی خاکستری رنگ پیدا خواهید کرد. هزینه ورودی تنها 60 Nok برای بزرگسالان است و دانش آموزان و بچه ها می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای از آن بازدید نمایند.

آدرس: University of Bergen, 5007 Bergen, Norway

شماره تماس: 004755580000

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "مشهورترین موزه های برگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین موزه های برگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید