پارک خور در دبی، پارکی برای بزرگسالان و بچه ها!

به گزارش وبلاگ دانشجو، پارک خور در دبی | Dubai khor park

دبی یکی از شهرهایی در همسایگی ماست که در طی مدت زمان بسیار کوتاهی، تبدیل به یکی از توریستی ترین و البته زیباترین شهرهای دنیا شده است. آن قدر جاذبه های دیدنی در دبی زیاد است و طی مطالب گوناگون از ان ها نام برده است که شاید پیش خودتان فکر کنید که دیگر همه آن ها را می شناسید اما باید با کمال احترام به شما بگوییم که خیر، اینطور نیست! به طور مثال، پارک خور در دبی را می شناسید؟ این پارک زیبا که بیشتر برای بچه ها جالب توجه است تا برای افراد بزرگسال، از جمله پارک های اکتشافی در جزیره دبی است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با پارک خور در دبی آشنا شویم.

پارک خور در دبی، پارکی برای بزرگسالان و بچه ها!

درباره پارک خور در دبی

اهالی شهر دبی، پارک خور را به عنوان حدیقه الخور و یا شهر خور می شناشند. این پارک به قدری زیبا و معروف است که هم در جلب توجه نظر بزرگسالان و هم بچه ها بسیار پیروز بوده است. یکی از دلایلی که این پارک برای بچه ها بسیار خاص و ویژه شده این است که گروه سنی بچه ها می توانند تا در این پارک به فعالیت های پژوهشی بپردازند و برای ساعت ها مشغول مکاشفه شوند. البته در این پارک فضای سبز، درختان، وسایل و زمین های بازی متعدد و مختلف دیگر نیز وجود دارد. البته از کافه ها و رستوران های این پارک نیز نمی توان گذشت. این کافه رستوران ها که در فصل بهار و فصل تابستان محیط بالکنی خود را راه می اندازند، یکی از برترین گزینه ها برای برگزاری قرارهای مختلف و یا گذراندن ساعاتی خوب و خوش است.

آرامشی که این پارک در محیط سبزش به افراد می دهد دقیقا همان حس گمشده ای است که هر کسی در پی آن می گردد تا برای لحظه ای آرامش بگیرد. عاملی که باعث شده تا این پارک تبدیل به یکی از معروف ترین جاذبه های دبی گردد این است که این پارک سلایق و انتظارات مختلف همه بازه های سنی را در نظر گرفته و در محیط خود آن ها را به کار بسته است.

پارک خور در دبی از آن جهت برای بچه ها و نوجوانان جالب است چون همانطور که گفتیم آن ها می توانند در این پارک کشف نمایند، خراب نمایند و بسازند، بازی نمایند و استراحت نمایند، به سرزمین عجایب بروند و خلاصه هر آن چه که در ذهنشان هست و به دنیایشان مربوط است را در این پارک داشته باشند! جالب است بدانید که همسایه دیوار به دیوار این پارک، سرزمین عجایب دبی است و شهر بچه ها هم برای داخل پارک طراحی و تعبیه شده است.

شهر بچه های موجود در پارک در ورودی اول پارک خور در دبی قرار گرفته است. اگر مسافر دبی هستید و این مطلب را می خوانید باید بگوییم که شهر بچه های موجود در پارک خور دبی، اولین محیط و شهر آموزشی است که برای گروه سنی بچه ها در سراسر امارات ساخته شده است. در شهر بچه ها، بچه ها بین 2 تا 15 سال می تواند بازی نمایند. وسیله های بازی در زمینه های فضا و کهکشان، طبیعت، تکنولوژی و علم در این شهر طراحی شده که برای بچه ها و نوجوانان بسیار مفید است.

در شهر بچه ها، بچه ها هم کشف می نمایند و هم در دنیای مخصوص به خودشان زندگی می نمایند. هدف روانشناسی که این پارک دارد این است که بچه ها در چنین محیط هایی بتوانند تا با دنیای واقعی خوب و آرام آشنا شوند. ولی همانطور که گفتیم مجذوب کنندهیت این پارک به مجموعه دنیای بچه هاش نیست بلکه تفریحات دیگری همانند نمایش دلفین ها و شیرهای دریایی در دلفیناریوم این پارک بسیار جالب و مجذوب کننده است. شما می توانید تا در وروردی شماره دو این پارک یک موتور سیکلت اجاره کنید و با تقریبا 20 درهم به گشت و گزار آن هم با موتور و سه چرخه در پارک بپردازید.

پارک خور در دبی یکی از گزینه های مناسب برای برگزاری رویدادها در فضای باز و یا قرارهای مختلف است. معمولا عصرهای گروه های کوچک محلی در این پارک و در محیط طبیعی آغاز به نواختن موسیقی می نمایند. وقتی به این پارک می روید برای سرگرم شدن شما گزینه های مختلفی وجود دارد. در محیط 90 هکتاری این پارک همه امکانات برای راحتی کسانی که آن را انتخاب می نمایند، پیش بینی شده است. طول محوطه پیاده روی پارک خور در دبی طولی برابر با 5.2 کیلومتر است که در کنار نهر آب، محیط سبز و طبیعی و بعلاوه وسایل اتراق قرار گرفته است. در پارک خور 300 گیاه مختلف وجود دارد.

امکانات مختلف پارک خور در دبی

در داخل پارک خور دبی، هر چه که بخواهید در دسترش شما قرار می گیرد. از فروشگاه و مرکز خرید گرفته تا موزه و دنیای بچه ها! اگر بخواهیم این امکانات را موردی برای شما نام ببریم و دسته بندی بکنیم آن ها عبارتند از:

  • جهت پیاده روی حرفه ای
  • پیست اتوموبیل
  • اسکله ماهی گیری با تمام امکانات برای ماهی گیری از مبتدی تا حرفه ای
  • محوطه باغی بزرگ به همراه فضای سبز
  • آب نماهای بسیار زیبا که بر روی آب و هوای پارک تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • محل های مخصوص پخت غذا آن هم به سبک باربیکیو
  • رستوران ها و دکه های فروش غذاهای محلی و نوشیدنی های مختلف در پارک خور در دبی
  • همسایگی سرزمین عجایب با این پارک و دسترسی آسان به آن
  • آمفی تئاتر بزرگ
  • در طول 2.3 کیلومتری پارک و در امتداد خور امکان سوار شدن بر یک ماشین کابلی وجود دارد. این ماشین به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد تا سوار بر آن و در ارتفاع 30 متری از سطح زمین به تماشای پارک و خور دبی بپردازند.
  • وجود ماشین های 4 چرخ کرایه ای که با آن ها می گردد تا در پارک رانندگی کنید.
  • شما می توانید به جای استفاده از ماشین و یا ماشین کابلی اگر اسکیت سواری بلدید، اسکیت هایتان را به پا کنید و از حضور در این پارک و اسکیت سواری لذت ببرید.

توجه داشته باشید که در پارک خور دبی، دوچرخه سواری کاملا ممنوع است.

حال از آن جایی که دبی این روزها جز یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته در خاورمیانه شده و سالانه تعداد زیادی جهانگرد به سمت این شهر سفر می نمایند تا از فضاهای مجذوب کننده تفریحی که در آن فراهم دیده بازدید نمایند و تجربه سفری فوق العاده ای به دست بیاورند، شما به عنوان یکی از همین مسافرها احتیاج دارید تا برای استفاده از امکانات این سفر مثل همین پارک خور از برترین زمان سفر به دبی نیز با خبر شوید! دبی آب و هوای گرجهتی بیابانی دارد. آب و هوای دبی بسیار بیابانی و گرجهت است. در فصل تابستان این شهر به شدت گرم و آفتابی می گردد.

در سرانجام به صورت خلاصه می گوییم که پارک خور در دبی در ساحل خور دبی قرار گرفته است. هزینه ورودی این پارک، حدودا 5 درهم و ساعات فعالیت آن ها از روز یکشنبه تا روز چهار شنبه 8 صبح تا 10 شب و روزهای پنج شنبه تا شنبه از ساعت 8 صبح تا 11 شب است. اگر در دبی هستید و یا به زودی راهی این شهر زیبا می شوید بدانید و به یاد داشته باشید که، روزهای چهارشنبه در این پارک فقط و فقط بانوان و بچه ها و زیر 6 سال تنها می توانند حضور داشته باشند و از امکانات این پارک بهره مند شوند.

شما برای آگاهی از باقی برنامه های این پارک می تونید به وب سایت رسمی ویزیت دوبی مراجعه کنید. سفر و گردش خوبی رو در دبی براتون آرزو میکنیم! ????

visitdubai.com

منبع: الی گشت

به "پارک خور در دبی، پارکی برای بزرگسالان و بچه ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک خور در دبی، پارکی برای بزرگسالان و بچه ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید