مینی لودر بابکت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش وبلاگ دانشجو، مینی لودر بابکت از جمله پرفروش ترین دستگاه های تولیدی کمپانی Bobcat محسوب می گردد. به طور کلی این مجموعه در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات صنعتیِ سنگین فعالیت داشته و به علت کیفیت بالای دستگاه ها، بسیاری از مردم در سرتاسر جهان هوادار محصولات این برند هستند.

مینی لودر بابکت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مینی لودر بابکت یکی از محبوب ترین مینی لودرهای موجود در بازار بوده و حتی در ایران نیز مشتریان پروپاقرص خود را دارد. این دستگاه مجهز به سیستم تهویه مطبوع، آکومولاتور، جوی استیک حرکتی و صدها امکانات دیگر است که موجب فزونی آن نسبت به سایر مینی لودرها شده است. همراه ما باشید تا در ادامه با ماهیت و کاربرد این ماشین صنعتیِ کوچک بیشتر آشنا شویم.

مینی لودر بابکت چیست؟

مینی لودر از جمله ماشین آلات صنعتی و چند منظوره است که کاربرد گسترده ای در زمینه مشاغل راه سازی و پروژه های عمرانی دارد. این دستگاه با قابلیت اتصال به بیش از 60 نوع جلوبند مختلف نظیر جارو بابکت، برف روب، پخش آسفالت و... قادر به انجام کارهای مختلف در سطح شهر و جاده ها است. به کارگیری مینی لودر بابکت در عملیات صنعتی و شهری، به دلیل ابعاد کوچک و جمع وجوری که دارد؛ نسبت به لودرهای بزرگ الجثه راحت تر بوده و از سرعت و قدرت بالاتری برخودار است. در حال حاضر مینی لودرهای بابکت که با برندهای مختلفی در بازار ایران عرضه می شوند، در دو دسته داخلی و خارجی قرار می گیرند و از نظر کیفیت و کاربرد همیشه با یکدیگر در رقابت هستند؛ و آنچه موجب فزونی لودرهای بابکت ساخت داخل می شود، قیمت منصفانه تر آن است.

کاربردهای مینی لودر بابکت

پیش از اینکه با کاربردهای این دستگاه کوچک و قدرتمند آشنا شویم، بهتر است کمی اطلاعات خود را در رابطه با ویژگی و مزایایی که دارد افزایش دهیم، تا به درک درستی از عملکرد آن برسیم.

  • کاربرد گسترده: مینی لودر بابکت با وجود اینکه ابعاد کوچکی دارد؛ قدرت بالایی داشته و از توان حمل اجسام بسیار سنگین و چرخش درجا، در موقعیت هایی با متراژ پایین برخوردار است. بعلاوه بیش از 80 نوع تجهیزات جانبی و جلوبند دارد که موجب افزایش قابلیت ها و سطح کارایی آن می شوند.
  • قیمت منصفانه: باتوجه به کاربرد گسترده و بی نظیری که دارد؛ قیمت بسیار ارزان ای داشته و حتی نمونه داخلی آن در مقایسه با مدل های خارجی ارزان تر است؛ اما از نظر کیفیت هر دو تقریبا در یک سطح قرار دارند.
  • بهینه سازی مصرف انرژی: این دستگاه مجهز به یک پمپ پیستونی است که قادر به حذف فشار بار از روی موتور بوده و بدین ترتیب در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
  • باتوجه به مزایای نام برده شده و توان بالای این دستگاه، امروزه از آن در پروژه و عملیات های مختلفی نظیر ساختمان سازی، دامداری، معادن، راهسازی، کشاورزی و راهداری و... استفاده می شود.

جارو بابکت

جارو بابکت یکی از پرکاربردترین جلوبندهای مینی لودر است که کاربرد گسترده ای داشته و در اغلب پروژه های شهری و نظافت جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این جارو که به جلوی مینی لودر نصب می شود می توان انواع گل و لای، زباله، برگ درختان و برف و... را جمع آوری نمود. یک جاروی استاندارد باید دارای سه قطعه اصلی که عبارتند از: فرچه، بغل زن و آب پاش باشد.

  • آب پاش برای مرطوب کردن و جلوگیری از بلند شدن گرد و غبار در جاده و خیابان به هنگامِ جاروکشی، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فرچه یا برس عنصر اصلی جارو بابکت بوده و وظیفه نظافت و پاکسازی را برعهده دارد.
  • بغل زن معمولا در سمت چپ جارو نصب می شود و غبار و زباله های کناری را به سمت جلو راهنمایی می نماید تا به وسیله برس، پاکسازی شوند.

جارو تراکتوری

جارو تراکتوری نیز همچون جاروی بابکت برای پاکسازی خیابان ها از زباله، گرد و خاک و... مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت آن ها در این است که جارو تراکتوری با استفاده از نیروی هیدرولیک تراکتور حرکت نموده و به صورت پشت بند یا عقب بند؛ به تراکتور متصل می شود. این وسیله برای جمع آوری زباله در سوله یا گاوداری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ ضمن اینکه دارای یک مخزن زباله هم هست که مواد جمع شده را در آن ذخیره می نماید؛ تا در محل مناسب تخلیه شوند.

این جارو نیز دارای سه بخش اصلی: فرچه، آب پاش و بغل زن است؛ و فرچه آن در سه مدلِ پلاستیکی، فلزی یا ترکیبی (فلزی-پلاستیکی) به بازار عرضه می شود. بعلاوه شاید برایتان سوال باشد که مقدار ماندگاری فرچه (برس) جارو تراکتوری یا بابکت چقدر است؟! معمولا هر برس بسته به نوع متریالی که دارد، 3 الی 6 ماه کاربرد خواهد داشت و پس از آن بهتر است برای حفظ راندمان و سرعت کار؛ از یک برس تازه استفاده نمایید.

برترین شرکت تولیدکننده جلوبند بابکت و تراکتور

همیشه اولین قدم برای موفقیت و کسب نتیجه مطلوب در هر کاری، استفاده از تجهیزات باکیفیت و اورجینال است و به همین دلیل خرید از یک مرکزمعتبر که اصالت کالا در آن تایید خواهد شد را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر احتیاج به خرید قطعه ای باشد، باید آن را از یک فروشگاه معتبر و خوش سابقه تهیه نمایید. در زمینه خرید مینی لودر و انواع تجهیزات جانبی آن، ایران بابکت توانسته عنوانِ برترین شرکت تولیدکننده جلوبند بابکت و تراکتور را از دیدِ مشتریان به خود اختصاص دهد؛ زیرا بزرگترین مرجع خرید و فروش این دستگاه در ایران بوده و با قیمت های منصفانه و خدمات مشتری مدارانه؛ سال هاست که سبب جلب رضایت متقاضیان شده و تجربه یک خرید آسان و ارزان را برایشان به ارمغان آورده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مینی لودر بابکت چیست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی لودر بابکت چیست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید