مقایسه هیوندای وراکروز با کیا موهاوی 6 سیلندر و تویوتا پرادو 4 در

به گزارش وبلاگ دانشجو، وراکروز یا همان ix55 شاسی بلند محصول شرکت هیوندای کره جنوبی در کلاس جی ـ سگمنت محسوب می گردد که فراوری آن در سال 2007 شروع شده و تا سال 2012 ادامه داشته است. در این مقاله، ما به مقایسه هیوندای وراکروز با کیا موهاوی 6 سیلندر و تویوتا پرادو 4 در می پردازیم.

مقایسه هیوندای وراکروز با کیا موهاوی 6 سیلندر و تویوتا پرادو 4 در

مقدمه ای بر مقایسه هیوندای وراکروز

شرکت هیوندای، وراکروز را تنها در یک نسل روی خط فراوری آورد و پس از آن هم تصمیم گرفت به فراوری آن ادامه ندهد، زیرا به نظر می رسید که در دنیای امروزی وراکروز خودرویی مقرون به صرف به حساب نمی آید. هیوندای وراکروز با نام ix55 در ایران مشتریان بسیاری داشت و با استقبال گسترده ای روبه رو شد. علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند در ایران نمی توانستند به آسانی حضور این خودروی زیبا و قدرتمند کره ای را نادیده بگیرند.

هیوندای وراکروز (ix55) دارای موتور بنزینی 6 سیلندر خورجینی Vشکل تنفس طبیعی 24 سوپاپ با گنجایش 3778 سی سی است که در دور موتور 6 هزار در دقیقه می تواند 260 اسب بخار نیرو فراوری کند. گشتاور آن در دور موتور 4500 دور در دقیقه 347 نیوتن متر است. بعلاوه گیربکس وراکروز 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است.

طول این اتومبیل 4840، عرض آن 1945 و ارتفاعش 1807 میلی متر است. حداکثر سرعتی که برای هیوندای ix55 با 2009 کیلوگرم وزن اعلام شده است، 176 کیلومتر بر ساعت است و حدود 9 ثانیه طول می کشد تا سرعت این خودرو از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ظرفیت باک این خودرو 78 لیتر است و در هر 100 کیلومتر، 13 لیتر بنزین مصرف می نماید. هیوندای ix55 درمجموع استاندارد محیط زیست یورو 3 را کسب نموده است.

هیوندای وراکروز از نمای روبه رو

این خودروی کره ای 10 عدد کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین و بعلاوه کیسه هوای جانبی و پرده ای محافظ سر دارد. هیوندای ix55 دارای سیستم ترمز ABS و ESP است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به کنترل اتوماتیک سیستم تهویه مطبوع، سانروف، سیستم کلید ضدسرقت، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، سنسور پارک عقب، سنسور باران، سیستم باز و بسته شدن درها بدون کلید و کروز کنترل اشاره نمود.

آگهی های خرید و فروش هیوندای وراکروز

مقایسه هیوندای وراکروز با کیا موهاوی 6 سیلندر

کیا موهاوی خودرویی شاسی بلند محسوب می گردد که از سال 2008 تا 2013 در کره جنوبی فراوری شد. موهاوی در ایران نیز با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده است. این شاسی بلند کره ای با موتور بنزینی به بازار عرضه شد.

موتور این خودرو 6 سیلندر خورجینی 24 سوپاپ به گنجایش 3800 سی سی است. حداکثر قدرت این موتور به 276 اسب بخار در دور موتور 6 هزار در دقیقه می رسد. گشتاور آن نیز 362 نیوتن متر در دور موتور 4400 در دقیقه است که از این حیث دارای موتوری قوی تر در مقایسه هیوندای وراکروز است.

نمای داخلی هیوندای وراکروز

گیربکس این خودرو 5 دنده اتوماتیک است. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باک موهاوی گنجایش 82 لیتر بنزین را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودروی کره ای 12.7 لیتر در 100 کیلومتر است. کیا موهاوی با 2023 کیلوگرم وزن، فقط 14 کیلوگرم از هیوندای وراکروز سنگین تر است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این وسیله نقلیه 9 ثانیه اعلام شده است که با این وضع باید بگوییم دقیقاً شبیه وراکروز به حساب می آید.

کیا موهاوی مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی است که شامل کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای می گردد. بعلاوه باید افزود که این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را هم دارد که باید گفت از این نظر شرایطش در مقایسه هیوندای وراکروز بهتر است.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ دانشجو از آخرین قیمت خرید و فروش کیا موهاوی آگاه شوید.

مقایسه هیوندای وراکروز با تویوتا پرادو 4 در

کارخانه تویوتا پرادو 4 را در بین سال های 1984 تا به امروز فراوری نموده است. این خودرو چندین نسل دارد که در این مطلب می خواهیم مدل 6 سیلندر نسل سوم آن را با وراکروز مقایسه کنیم. پرادو 4 در دارای موتوری 6 سیلندر خورجینی Vشکل 24 سوپاپ بنزینی با گنجایش 3956 سی سی است. حداکثر قدرت این خودرو در دور موتور 5200 در دقیقه به 240 اسب بخار می رسد که این شرایط نشان دهنده ضعیف تربودن این خودرو در مقایسه هیوندای وراکروز است. حداکثر گشتاور پرادو 4 در 400 نیوتن متر در دور موتور 3800 در دقیقه است.

از نظر شتاب صفر تا 100 کیلومتر، این خودرو کندتر از وراکروز است؛ به طوری که این شتاب در تویوتا پرادو 4 در 6 سیلندر 9.8 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بعلاوه باید بگوییم که این شاسی بلند جِی سگمنت با 2130 کیلوگرم وزن نسبت به هیوندای وراکروز حدود 121 کیلوگرم سنگین تر است.

با داشتن استاندارد آلایندگی یورو 5، مصرف سوخت ترکیبی 13.2 لیتر در 100 کیلومتر و با باک 87 لیتری می توان گفت که تویوتا پرادو 4 در در مقایسه هیوندای وراکروز فزونی محسوسی ندارد. بعلاوه این خودرو مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو است.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ دانشجو از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا پرادو چهار در آگاه شوید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه هیوندای وراکروزاست، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه، شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت هیوندای وراکروز در سایت وبلاگ دانشجو آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش هیوندای وراکروز

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ دانشجو در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هیوندای وراکروز با کیا موهاوی 6 سیلندر و تویوتا پرادو 4 در" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای وراکروز با کیا موهاوی 6 سیلندر و تویوتا پرادو 4 در"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید