نویسندگان صاحب نامی در این پشت بام تربیت شده اند

به گزارش وبلاگ دانشجو، مسجد جوادالائمه (ع) در محله امامزاده عبدالله (ع)، خیابان شهید برادران فلاح، یک برنامه ویژه دارد: کارگاه داستان نویسی، کارگاهی که نام مرحوم استاد امیرحسین فردی بر سردر آن یادآور مردی خوش قلم و دوست داشتنی است.

نویسندگان صاحب نامی در این پشت بام تربیت شده اند

وبلاگ دانشجو - مریم قاسمی: این محفل ادبی بیش از 40 سال قدمت دارد و اکنون بچه های قدیم مسجد جوادالائمه(ع) این محفل ادبی را پا برجا نگه داشته اند و هنوز هم ماهی یکبار در این محل کارگاه قصه و داستان نویسی برگزار می کنند.

مرارت های داستان نویس نامدار کودک و نوجوان

شاید برایتان جالب باشد که این محفل ادبی در اتاقک کوچکی در پشت بام این مسجد برگزار می شد. مرحوم استاد امیرحسین فردی، داستان نویس صاحب نام حوزه کودک و نوجوان، برای رونق این محفل ادبی خیلی زحمت کشید و توانست نوجوانان و جوانانی را که در نویسندگی علاقه و استعداد داشتند، شناسایی و راهنمایی کند. جالب اینکه کارگاه قصه نویسی مسجد جوادالائمه (ع) چنان جذابیتی داشت که گاهی تا نیمه های شب ادامه پیدا می کرد و کسی متوجه گذر زمان نمی شد. گل سرسبد شاگردان استاد فردی در این کارگاه داستان نویسی شهید حبیب غنی پور بود که پس از شهادتش بیشتر شناخته شد و حتی چندین جشنواره ادبی با نام این شهید برگزار گشت.

چاپ کتاب بچه های مسجد

در این بین جلسه های قصه گویی استاد بهزاد بهزادپور که در اوایل دهه 60 در مسجد جواد الائمه(ع) برپا می شد مخاطبان بسیاری داشت. او با چنان حس و حالی قصه می گفت که مخاطبین را مجذوب شخصیت های داستانی خود می کرد. برنامه این محفل ادبی چنان رونق یافت که در سال 1359 جلد اول کتاب بچه های مسجد به چاپ رسید.

پس از مرحوم امیرحسین فردی، استاد ابراهیم زاهدی مطلق که یکی از شاگردانش بود، این وظیفه را بر عهده گرفت. جلساتی که هم اکنون در مسجد برگزار می شود با حضور نویسندگانی مثل محمد ناصری، ناصر نادری، حبیب یوسف زاده، محمدعلی قربانی، مهرداد غفارزاده، خسرو باباخانی، مجید قلیچ خانی، مصطفی خرامان، مهدی فیضی و... مخاطبان خوبی دارد. این روزها محمد ناصری دبیر شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) است و تلاش می کند مانند گذشته و با همان سبک و سیاق این محفل ادبی ادامه یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نویسندگان صاحب نامی در این پشت بام تربیت شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسندگان صاحب نامی در این پشت بام تربیت شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید