چگونه دامن چند لایه را در استایل خود ست کنیم؟

به گزارش وبلاگ دانشجو، آیا تا به امروز در استایل خود از دامن های چند لایه استفاده نموده اید؟ اگر این دامن را در کمد لباس خود ندارید وقت آن رسیده است که با اضافه کردن به مجموعه لباس هایتان استایل های جذابی را با آن بسازید. در این مطلب به آنالیز نحوه ست کردن دامن چند لایه، انتخاب جنس آن و موقعیت های مناسب پوشیدن آن می پردازیم.

چگونه دامن چند لایه را در استایل خود ست کنیم؟

فرقی نمی نماید که بهار، تابستان، پاییز یا زمستان باشد در هر فصلی می توان پیراهن یا دامن چند لایه استفاده کرد. دامن های چند لایه به قدری متنوع و کاربردی هستند که می توانید آن ها را به روش های مختلف در استایل خود به کار گرفته و برای موقعیت های مختلف بهره ببرید.

دامن چند لایه چیست؟

دامن چند لایه اغلب به دامن های لایه لایه ای می گویند که از چند لایه پارچه ای که روی یکدیگر قرار گرفته اند تشکیل شده اند. در دامن چند لایه، لایه ها به صورت کامل به هم چسبیده نیستند و برای ایجاد دامن به صورت آزاد به هم وصل شده اند. لایه های دامن از نظر پهنا، بلندی و ضخامت با هم فرق دارند و اغلب چین دار هستند.

هر لایه می تواند پارچه و رنگ متفاوتی نسبت به لایه های دیگر داشته باشد. اما دامن های طبقه ای (tiered) به این صورت هستند که لایه های مختلف به هم وصل شده و در نهایت به سجاف اصلی دامن متصل می شوند و اینگونه به نظر می رسد که دامن لایه های مختلف دارد در حالی که فقط یک لایه اصلی دارد.

دامن های چند لایه در فصل های مختلف و تقریبا برای هر موقعیتی شیک و زیبا به نظر می رسند. فرقی نمی نماید که در پی استایل کژوال یا رسمی باشید در هر حال همواره یک دامن چند لایه وجود دارد که بتوانید برای استفاده انتخاب کنید.

آیا دامن چند لایه جزو اجزای ترند استایل است؟

به نظر می رسد بعضی ترندهای مد یک حلقه تکرار شونده باشند و دامن چند لایه هم جزو این مدل ترندها است. همه مدل های دامن های چند لایه در ترند سال های اخیر قرار داشته و مد هستند. دامن ها چین دار و چند لایه همچنان جزو ترند بوده و فرقی نمی نماید که چه مدلی با چه بلندی ای انتخاب کنید در هر حال برای هر فردی با هر سلیقه ای یک انتخاب وجود دارد.

امروزه، دامن های چند لایه برای هر استایل سبک بوهو را ایجاد می نمایند. در صورتی که دوست دارید تیپ متفاوتی داشته باشید حتما دامن چند لایه را به کمد لباس هایتان اضافه نموده و آن را با تاپ و کفش مناسب ست کنید.

  • 10 مدل دامن ماکسی شیک و مجذوب کننده و نحوه ست کردن آن ها

برای تهیه دامن چند لایه از چه پارچه هایی استفاده می گردد؟

پارچه های سبک وزن برترین انتخاب برای تهیه دامن های چند لایه هستند. نخ پنبه، لینن، ساتن و ابریشم برترین انتخاب ها هستند به ویژه اگر بخواهید دامنتان بدون اینکه لخت و آویزان باشد لایه های بسیار زیادی داشته باشد. از انتخاب پارچه های ضخیم و سنگین اجتناب کنید زیرا باعث آویزان شدن دامن می شوند.

در خصوص انتخاب طرح و رنگ گزینه های بسیار زیادی وجود دارند. دامن چند لایه می تواند طرح های مختلفی از جمله راه راه، نقطه نقطه، گل دار و پلنگی داشته باشد. هر طرحی که با استایل و شخصیتتان متناسب باشد را می توانید انتخاب کنید. دامن های چند لایه می توانند به هر رنگی باشند. برای مجذوب کننده تر شدن دامن می توان از پارچه های جین و حریر و رنگ های مختلف برای لایه های مختلف استفاده کرد.

مدل های مختلف دامن های چند لایه

چند مدل برای دامن های چند لایه وجود دارد. مدل این دامن به تعداد، بلندی و شکل لایه ها بستگی دارد. بعضی دامن های چند لایه می توانند دارای چین و تور اضافه باشند. حتی می توان سایر مدل های دامن ها را هم به سادگی با اضافه نمودن لایه به دامن چند لایه تبدیل کرد. در ادامه چند مدل مختلف از دامن های چند لایه را معرفی می کنیم.

دامن چند لایه کوتاه

دامن چند لایه کوتاه مشابه دامن مینی است. این مدل می تواند بین دو تا پنج لایه چین دار داشته باشد که هر کدام تا بالا یا میانه ران بلندی دارند. اغلب نوجوانان این مدل را انتخاب می نمایند. مدل کوتاه غیررسمی است.

دامن چند لایه بلند

بلندی دامن چند لایه بلند اغلب تا بالا یا روی مچ پا است. این مدل دامن اغلب به وسیله خانم هایی با سن های مختلف برای ایجاد ظاهر کشیده و زنانه شیک انتخاب می گردد.

دامن چند لایه میدی

با اضافه نمودن چند لایه به دامن میدی یک دامن چند لایه میدی خواهید داشت. بلندی این مدل دامن ها از پایین زانو یا میانه ساق پا است. بسته به رنگ و پارچه این مدل دامن می توان آن را برای موقعیت های غیررسمی و رسمی استفاده کرد.

دامن چند لایه مورب

دامن چند لایه مورب لایه هایی دارد که با زاویه برش داده شده اند و نگاه را از چپ به راست (یا برعکس) یا از بالای خط مورب به پایین جلب می نمایند. بلندی دامن های مورب اغلب از میانه تا بلند است. اندازه مورب بودن لایه ها بسته به مدل دامن فرق دارد. خط های موربی که بیشتر عمودی هستند اغلب باعث بلندتر و کشیده تر نشان داده شدن فرد شده اما دامن هایی که خط های موربشان اغلب افقی است باعث کوتاه تر نشان داده شدن افزایش پهنا می شوند.

دامن چند لایه دارای گره کراواتی در جلو

دامن چند لایه ای که در جلو گره کراواتی دارد می تواند شامل هر مدل دامن چند لایه ای باشد که اغلب در جلو و وسط دامن گره کراواتی یا پاپیونی دارند. در صورتی که در پی استایل دخترانه مجذوب کننده باشید این افزونه بسیار مناسب است. گره های پاپیونی بزرگ تر استایل مجذوب کننده تری ایجاد می نمایند.

دامن چند لایه توری

تور یکی از پارچه های مناسب برای ایجاد دامن های چند لایه حجیم است که می تواند برای تهیه دامن های چین دار و پف دار مجذوب کنندهی که در ترکیب با تاپ و کفش پاشنه بلند مناسب استفاده گردد. این دامن برای همه فصل ها مناسب است اما به علت ساختار طریف و سبک وزنی که دارد برای تابستان بسیار راحت و مناسب به شمار می رود.

دامن چند لایه نامتقارن

همانطور که از نام این مدل مشخص است دامن چند لایه نامتقارن چند لایه دارد که ممکن است در جلو، کناره ها یا پشت بلندتر باشند. لایه های این مدل بر اساس یک الگوی مشخص برش داده نمی شوند. بعضی از لایه ها مورب، بعضی صاف تر، بعضی بلندتر و بعضی کوتاه تر هستند. این دامن ها اغلب ظاهر غیرمعمولی دارند اما ظاهر منحصربه فرد و خاصشان استایل شیک و زیبایی ایجاد می نماید.

دامن چند طبقه چین دار

دامن چند طبقه چین دار هم یکی از انواع دامن چند لایه است که در آن لایه ها به صورت آزادانه از هم قرار نگرفته اند یا از هم جدا نیستند. در این مدل لایه ها با وصل شدن به هم یک پارچه یک تکه ای را ایجاد نموده اند که به نظر می رسد چند طبقه مختلف دارد. بلندی دامن های چند طبقه چین دار می تواند از انواع کوتاه تا بلند متفاوت باشد. علاوه بر این چین های آن ظاهر زنانه و شیکی را به دامن اضافه می نمایند.

  • انواع دامن را با چه نوع استایلی ست کنیم؟

چگونه باید از دامن چند لایه در استایل خود استفاده کنیم؟

دامن چند لایه جزو اجزای کاربردی استایل است که می تواند برای ایجاد تیپ های متنوع و مختلفی استفاده گردد. به علت اینکه دامن چندلایه با لباس های مختلفی ست می گردد اشکالی ندارد که آن را چند بار بپوشیم و تکراری به نظر نمی آید.

در ادامه چند ایده برای ست کردن دامن چند لایه در استایل را معرفی نموده ایم.

  • برای ایجاد استایل کژوال و غیررسمی یک دامن چند لایه میدی مشکی را با سویشرت گشاد سبز رنگ، کفش پاشنه کوتاهی که دارای بند روی مچ پا است و یک کیف کوچک ست کنید.
  • در صورتی که در پی داشتن یک استایل شیک هستید یک دامن میدی به رنگ خنثی را با کت مشکی یا سرمه ای و یک جفت کفش پاشنه بلند ست کنید.
  • در فصل زمستان دامن چند لایه میدی یا مینی را با بوت های بلند، جوراب های نازک و پیراهن آستین بلندی که در دامن گذاشته اید ست کنید بعلاوه می توانید به این استایل یک کت چرم یا جین اضافه کنید تا علاوه بر شیک تر شدن گرمای بیشتری هم ایجاد نمایند.
  • برای داشتن یک استایل شیک بهاری می توان تاپ گل دار را با دامن چند لایه بژ یا به رنگ خنثی، کفش پاشنه بلند و یک روسری زیبا ست کنید. برای تکمیل استایل هم می توانید از اکسسوری هایی مانند دستبند و گوشواره بهره ببرید.
  • برای ایجاد استایل رسمی کلاسیک هم می توان دامن چند لایه میدی مشکی را با یک پیراهن دکمه دار سفید و کفش های پاشنه بلند جلو باز مشکی ست کرد. برای رسمی تر و شیک تر شدن استایل هم می توان یک کت را به تیپ اضافه نمود.

مزایا و معایب دامن های چند لایه

مزایا

  • دامن های چند لایه بسیار متنوع و منحصربه فرد هستند.
  • در بلندی های متفاوتی تهیه می شوند.
  • مدل های مختلفی از لایه بندی این دامن ها را می توان برای متوازن ساختن استایل به کار گرفت.
  • باعث مجذوب کنندهیت و درخشش هر استایلی می شوند.
  • آن ها را می توان با همه مدل کفش، کت و تاپی ست کرد.

معایب

  • بعضی مدل های دامن های چند لایه برای همه انواع فرم بدن ها مناسب نیستند.
  • این استایل منحصر به فرد مورد پسند همه افراد نیست.
  • در صورت استفاده اشتباه می توانند باعث شوند فرد شلخته و نامنظم به نظر برسد.

به صورت کلی تعداد نقاط مثبت این دامن ها از نقاط منفیشان بیشتر است. با استفاده از این دامن ها در استایل خود می توانید ظاهر زنانه بسیار زیبایی ایجاد نموده و هر لباسی که خسته نماینده به نظر می رسد را در ترکیب با این دامن مجذوب کننده تر سازید.

تعداد لایه های دامن های چند لایه چقدر باید باشد؟

هیچ قانون ثابتی در دنیای مد برای مشخص تعداد لایه هایی که دامن های چند لایه باید داشته باشند وجود ندارد و دامن های چند لایه می توانند هر تعداد لایه که بخواهید داشته باشند. لایه های بیشتر باعث حجیم تر شدن و درخشش بیشتر دامن می شوند. دامن های بلند اغلب تعداد لایه های بیشتری در مقایسه با دامن های کوتاه دارند اما الزامی در این زمینه وجود ندارد. همه این موارد به تیپ و ظاهری که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.

  • 21 مدل دامن زنانه که باید بشناسید

آیا دامن های چند لایه برای همه انواع فرم های بدن مناسب هستند؟

دامن های چند لایه چین دار حجم بیشتری به بدن می شدهند و باعث می شوند فرد چاق تر از چیزی که هست به نظر برسد. این مساله به ویژه برای خانم هایی که قد کوتاه تری دارند و اندامشان گردتر است صحت بیشتری دارد. دامن های چند لایه به علت اینکه فرد را پرتر نشان می دهند برای خانم های قد بلندی که اندام متوازن یا لاغری دارند بسیار مناسب هستند.

دامن های چند لایه بعلاوه برای خانم هایی که شانه های پهن تری دارند بسیار مناسب هستند زیرا دامن باعث می گردد پایین تنها آن ها هم حجیم تر شده و با بالاتنه متوازن گردد. افرادی که دارای قد کوتاه، اندام ظریف و بدن های گردی هستند هم می توانند دامن چند لایه بپوشند اما نباید دامن انتخابیشان لایه های خیلی زیادی داشته باشد. در صورتی که دامن لایه های زیادی داشته باشد خطوط افقی بسیار زیادی ایجاد شده که باعث می شوند فرد کوتاه تر به نظر برسد.

آیا همه سنین می توانند از دامن چند لایه استفاده نمایند؟

بله. خانم ها با هر سنی می توانند از دامن های چند لایه استفاده نمایند. خانم هایی که سن بالایی دارند باید دامن های چند لایه بلند به رنگ های تیره تر یا خنثی بپوشند. در صورتی که دامن لایه های کمتری داشته باشدتیپ زیباتر و ظاهر زنانه شیکی خواهند داشت. خانم های جوان تر هم بهتر است رنگ های روشن تر را انتخاب نموده و در پی مدل های کوتاه یا میدی باشند. بعلاوه برای داشتن استایل شیک هم می توانند از دامن های بلند یا گل دار استفاده نمایند.

منبع: ThreadCurve

منبع: دیجی استایل

به "چگونه دامن چند لایه را در استایل خود ست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دامن چند لایه را در استایل خود ست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید