کمیسیون پزشکی بهزیستی مبنای تعیین نوع و شدت معلولیت است

به گزارش وبلاگ دانشجو، معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات بهزیستی را منوط به تائیدیه کمیسیون پزشکی بیان کرد.

کمیسیون پزشکی بهزیستی مبنای تعیین نوع و شدت معلولیت است

گل نساء آقامحمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان در دومین دوره آموزشی کمیسیون های پزشکی درسال 1401 ویژه روانشناسان، هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء سطح دانش روانشناسان در زمینه تست های روانشناسی و بالا بردن کیفیت و دقت در صحت ارزیابی افراد دارای معلولیت بیان کرد.

او با بیان اینکه جلسات کمیسیون در کلیه شهرستان های زنجان به طور منظم برگزار می شود، افزود: تعداد افراد متخصص فعال در کمیسیون تشخیص پزشکی بهزیستی 50 نفر است که از این تعداد 14 نفر متخصص به عنوان مدعو (خارج از سازمان) و 38 نفر متخصص (همکار داخل سازمان) هستند که در این زمینه فعالیت می کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کمیسیون های پزشکی یکی از تخصصی ترین کمیسیون های حوزه توانبخشی است شرح داد: اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت است.

آقامحمدی افزود: اعضای کمیسیون شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشک و پزشک است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می کنند.

او ادامه داد: در سال گذشته هزار و 459 پرونده و در 6 ماه اول امسال 700 پرونده در کمیسیون پزشکی تحت بررسی قرار گرفته است.

وبلاگ دانشجو زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمیسیون پزشکی بهزیستی مبنای تعیین نوع و شدت معلولیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون پزشکی بهزیستی مبنای تعیین نوع و شدت معلولیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید