سلامتی و پزشکی

ظاهر دختری که 170 هزار سال پیش در ایران زندگی می کرد، عکس

دکتر حامد وحدتی نسب، باستان شناس و انسان شناس پیش از تاریخ در صفحه اینستاگرامی خود پستی منتشر کرد که تصویر همان دختری را نشان می داد که دندانش در غار قلعه کرد کشف شده بود. بر اساس گزارشات این دختر 170 هزار سال پیش در این غار زندگی می کرد.

22 اسفند 1402

افسردگی و اعتیاد ستاره فوتبال در 27 سالگی

دله الی یکی از پدیده های فوتبال انگلیس بود. بازیکنی که در تاتنهام تحت راهنمایی پوچتینو عملکرد درخشانی داشت و در اوج جوانی به یکی از استعدادهای فوتبال انگلیس تبدیل شد اما نتوانست روند خوب خوب را حفظ کند.

22 تیر 1402

درمان کبد چرب با خوردن چند میوه

یکی از راه های درمان کبد چرب خوردن بعضی میوه های مفید است که خیلی فوری آن را برطرف می نمایند.

28 خرداد 1402

عکس ، فراوری پارچه ضد حشره با صرف میلیون ها دلار !

ایرنا نوشت: محققان با استفاده از نانوذرات پارچه ای فراوری کردند که می تواند حشرات را دفع کند. این پارچه شامل فرمولاسیونی حاوی اسپری های زیستی ضدحشرات و کرم های دفع کننده است که با مواد گیاهی فعال زیستی برای کنترل تاثیر نیش پشه ها تهیه شده است.

26 اسفند 1401

معرفی 15 ساعت هوشمند مقرون به صرفه اما باکیفیت و مجذوب کننده

قیمت ساعت های هوشمند این روزها رو به افزایش است اما با این حال هنوز هم در بازار ساعت های هوشمند زیادی هستند که از قیمت مناسبی برخوردارند و می توانند احتیاج کاربران را تا جایی که برایشان هزینه می کنید رفع نمایند. اگرچه باید انتظارات خود را در حد و میزان...

5 اسفند 1401

چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی انجام دهند؟

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیحاتی درباره انجام عمل جراحی چاقی ارائه کرد و گفت: جراحی چاقی از سن 16 تا 65 سال قابل انجام است.

22 بهمن 1401

عکس، مرغی که بند بند وجودش را سیاهی فراگرفته

ایام سمانی یک نژاد مرغ اندونزیایی است که منشا آن جزیره جاوه است. اگرچه منشأ دقیق آن ناشناخته است، اما به احتمال زیاد محصول ترکیبی بین پرندگان سبز و قرمز جنگل بوده است.

18 بهمن 1401

روش های صحیح برای یادگیری زبان انگیسی و استفاده آن در سفر

سریع صحبت کردن در زبان انگلیسی برای نشان دادن قدرت تسلط خود و همچنین تحت تاثیر قرار دادن دیگران به دلایلی که در زیر برای شما می آوریم روش درستی نخواهد بود. زیرا سریع صحبت کردن در واقع با روان صحبت کردن بسیار فرق دارد. مثلا، شما فکر می کنید که اگر زمانی...

28 دی 1401

اتاق کثیف بیمارستان کجاست؟

بیمارستان ها، دارای بخش های مختلفی هستند که به فراخور کاربرد هایی که دارند، می بایست نکات بهداشتی در آن بخش ها، به درستی رعایت شود.

22 آذر 1401

افزایش اجاره بها سوییت های کیش همزمان با شروع جام جهانی

خبرنگاران- اقامت در کیش و سایر شهر های جنوبی، به عنوان پیشنهادی برای کاهش هزینه تماشاگران ایرانی جام جهانی قطر مطرح شده است. ارقام چندصد میلیونی تور های قطر و هزینه های نجومی هتل های این کشور بخشی از دردسر های تماشاگران ایرانی در کشور میزبان جام جهانی...

19 آبان 1401

امکانات گرمایشی خوابگاه دنا در یاسوج صدای دانشجویان را درآورد

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از امکانات گرمایشی خوابگاه دانشجویی دنا در شهرستان یاسوج گلایه کرد.

1 آبان 1401

شیوه ای نوین در رادیواکتیو سرطان را درمان می نماید

ایمپلنت رادیواکتیو، تومور ها را با موفقیت پیش از بالینی پاک می نماید.

30 مهر 1401

خراسان جنوبی کانون بیماری سالک نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه 18 استان درگیر بیماری سالک هستند، گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی کانون بیماری سالک نیست.

28 مهر 1401

چرا تاکسی های شهر کرمان غیب شدند؟

براساس آمار ها کمتر از 50 درصد رانندگان تاکسی که مجوز فعالیت گرفته اند در سطح شهر کرمان فعال هستند، مدیران شهر و تاکسیرانی این شهر به این موضوع واکنش نشان دادند و قرار است با تاکسیران های متخلف برخورد شود.

24 مهر 1401

تقویت مغز در دوران پیری با مصرف روغن ماهی

به ماهی لقب غذای مغز داده شده است، و یک مطالعه تازه نشان می دهد که ممکن است این موضوع واقعا برای بزرگسالان میانسال صدق کند.

17 مهر 1401

تصادف کامیون با 8 خودرو در بزرگراه اشرفی اصفهانی ، 7 نفر راهی بیمارستان شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تصادف چند خودرو در بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران اطلاع داد.

2 مهر 1401

کمیسیون پزشکی بهزیستی مبنای تعیین نوع و شدت معلولیت است

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات بهزیستی را منوط به تائیدیه کمیسیون پزشکی بیان کرد.

31 شهریور 1401

طرز تهیه کوکی کتویی با طعم بادام زمینی

کوکی کتویی با طعم بادام زمینی بدون احتیاج به پخت یکی از برترین و لذیذترین کوکی هایی است که در خانه می توانید درست کنید و از عطر و طعم بادام زمینی آن لذت ببرید. مواد لازم برای تهیه این کوکی کاملا دوست دار رژیم کتو است. اگر به فر دسترسی ندارید و دوست دارید...

15 شهریور 1401

سقف تسهیلات مسکن روستایی 2 میلیارد ریال شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد گفت: سال جاری سقف تسهیلات بازسازی واحد های روستایی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت.

25 مرداد 1401

چند راه چاره موثر برای داشتن خانه ای شاد تر

به طور ساده و مختصر می توانید با این چند راه حل موثر که برای شما لیست کرده ایم تغییرات خوب و بسزایی را در سال نو داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید.

19 مرداد 1401
تعداد: (103)