چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی انجام دهند؟

به گزارش وبلاگ دانشجو، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیحاتی درباره انجام عمل جراحی چاقی ارائه کرد و گفت: جراحی چاقی از سن 16 تا 65 سال قابل انجام است.

چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی انجام دهند؟

به گزارش ایسنا، محمد کرمان ساروی با اشاره به اینکه چاقی یک بیماری متابوبیک است، گفت: چاقی عوارضی نظیر فشارخون بالا، چربی خون، آپنه خواب، کمردرد و... را در پی دارد؛ پس جراحی چاقی می تواند به درمان سایر بیماری های فرد یاری کند.

این فلوشیپ جراحی های لاپاروسکوپی با تاکید بر اینکه این اعمال باید به وسیله پزشکان فلوشیپ انجام گردد، اظهار کرد: این عمل، کار یک جراح عمومی نیست مگر جراحان عمومی که دوره هایی مخصوص گذرانده باشند و انجمن مربوطه صلاحیت آن ها را تایید نموده باشد.

وی اضافه کرد: عمل جراحی متابولیک چاقی برای نمایه توده بدنی (BMI) بالای 40 تحت پوشش بیمه در مراکز دولتی است، اما باید پوشش بیمه ای افزایش یابد و حتی انتظار داریم بیمه ها درمان های نوین این بخش را هم تحت پوشش ببرند.

ساروی اظهار کرد: این هزینه ها خیلی کمتر از هزینه هایی است که فرد باید در طولانی مدت برای درمان دیابت، فشارخون، نازایی و... پرداخت کند.

وی درباره سن انجام اعمال جراحی چاقی، توضیح داد: جراحی چاقی از سن 16 تا 65 سال قابل انجام است، اما اگر بیمار در سن کمتری باشد با مشاوره غدد و اطفال در صورتی که بیمار به بلوغ رسیده باشد و سن استخوانی اش تکمیل شده باشد، عمل قابل انجام است. در سنین بالای 65 سال هم اگر تاییدیه قلب و ریه بیمار گرفته گردد انجام عمل مسئله ای ندارد.

منبع: فرارو

به "چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی انجام دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی انجام دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید