چند راه چاره موثر برای داشتن خانه ای شاد تر

به گزارش وبلاگ دانشجو، به طور ساده و مختصر می توانید با این چند راه حل موثر که برای شما لیست کرده ایم تغییرات خوب و بسزایی را در سال نو داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید.

چند راه چاره موثر برای داشتن خانه ای شاد تر

1- موبایل و تبلت هنگام صرف غذا ممنوع

هنگام صرف غذا در جمع خانوادگی بهتر است این دستگاه ها را به همراه نداشته باشیم. این صفحه نمایش های درخشان باعث حواس پرتی می شود و از ایجاد مکالمه های خانوادگی حین صرف غذا جلوگیری می کند.

2- درب توالت فرنگی را در هنگام زدن سیفون ببندید

وقتی که فلاش توالت فرنگی را می زنید و درب آن باز است آب کثیف به بیرون و در و دیوار پاشیده می شود پس بهتر است بعد از استفاده درپوش گذاشته شود، و سپس فلاش زده شود.

3- هر صبح تخت خود را مرتب کنید

هر روز صبح بعد از بیدار شدن تختتان را مرتب کنید. این را تبدیل به یک عادت کنید. این کار ساده می تواند نمادی بر شروع روزی پربازده باشد.

4- لباس های انباشت شده را مرتب و سازماندهی کنید

تپه لباس های انباشته شده باعث شلوغی و آشفتگی محیط خانه می شود. پیشنهاد می شود یک ساعت قبل تر از وقت خواب خود را برای خوابیدن آماده کنید تا توانایی ذهنی و بدنی برای انجام اموری مثل مرتب کردن لباس های انباشته شده را داشته باشید.

5- نور طبیعی را به خانه هدایت کنید

صبح ها پرده ها را کنار بزنید تا نور طبیعی خانه را روشن کند.با این کار به سلامت خود و خانواده کمک کنید. نور طبیعی انرژی بخش است و سرزندگی را بهمراه می آورد.

6- مرتبا سطوح آشپزخانه، حمام و دستشویی را تمیز نگه دارید

نظافت این قسمت های خانه زودتر از هرجای دیگر از کنترل خارج می شود. غذا های مانده روی سطح آشپزخانه یا تکه خمیر دندان رو سطح رو شویی بعد از چند روز سفت تر و پاک کردنشان سخت تر می شود. پس بهتر است از بروز فاجعه جلوگیری کنیم! و این سطوح را مرتبا تمیز نگه داریم.

7- قبل از اینکه بپرسید که چیزی کجاست، جاهای عقلانی را نگاه بیندازید

مخصوصاً برای اجسام کوچک حتماً این را در نظر داشته باشید.

8- اقلام تمام شده یا مورد نیاز خانه را به لیست خرید اضافه کنید.

لیست خریدی تنظیم کنید و تمام اقلام مورد نیاز یا تمام شده مثل مایع ظرفشویی،خمیردندان و غیره را به آن اضافه کنید. با این کار مطمعین هستید که در آخرین خرید همه آن ها تهیه می شود تا زمان و انرژی تلف نشود.

9- بعد از هر وعده غذایی ظروف شسته شود

دیدن سینک پر از ظروف کثیف بعد از بیدار شدن باعث آشفتگی است. بجای عقب انداختن می توانید با تقسیم وظایف بصورت تیمی از پس این کار براحتی برآیید.

10- تمام چیزهای خالی و قابل پر شدن را پر کنید

بهتر است اقلام مصرفی مهم مثل رول دستشویی چک شوند و در صورت نیاز با رول پر جایگزین شود.

منبع: فوت و فن / realsimple.com

به "چند راه چاره موثر برای داشتن خانه ای شاد تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره موثر برای داشتن خانه ای شاد تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید