علم و تکنولوژی

ظاهر دختری که 170 هزار سال پیش در ایران زندگی می کرد، عکس

دکتر حامد وحدتی نسب، باستان شناس و انسان شناس پیش از تاریخ در صفحه اینستاگرامی خود پستی منتشر کرد که تصویر همان دختری را نشان می داد که دندانش در غار قلعه کرد کشف شده بود. بر اساس گزارشات این دختر 170 هزار سال پیش در این غار زندگی می کرد.

22 اسفند 1402

تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟

سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، نت فلیکس (Netflix) و میلان رکوردز (Milan Records) چند ماه پیش خاتمه موسیقی متن انیمه Cyberpunk: Edgerunners را منتشر کردند که شامل تم فرانتس فردیناند، یعنی This Fire است. این مجموعه موسیقی متن همچنین شامل آهنگ تیتراژ پایانی با عنوان Let You Down از طریق دیوید...

2 بهمن 1402

آموزش اپلیکیشن Capcut؛ نگاهی به یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم برای گوشی

در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی آموزش نرم افزار CapCut را به شما ارائه کنیم؛ چرا که در حال حاضر، این نرم افزار به شدت برای محتواسازهای موبایل سودمند واقع شده و از طرفی بسیاری از کاربرها قادر نیستند از تمام قابلیت های نرم افزار CapCut استفاده کنند.

21 دی 1402

سرمایه گذاری 40 میلیاردی چین برای دستیابی به یک هدف!

دیجیاتو نوشت: چین قصد دارد برای تقویت صنعت نیمه هادی خود، صندوق سرمایه گذاری با هدف جمع آوری 40 میلیارد دلار راه اندازی کند.در پی ادامه تحریم های تجاری ایالات متحده، چین قصد دارد برای تقویت صنعت نیمه هادی خود، صندوق سرمایه گذاری با هدف جمع آوری 40 میلیارد...

14 شهریور 1402

قطع دسترسی هزاران کاربر جهانی به واتس اپ

ایسنا: دسترسی هزاران کاربر به اپلیکیشن پیغام رسان واتس اپ مختل شد.

7 مرداد 1402

خرید و فروش شهاب سنگ و فسیل در ایران؛ قیمت ها میلیاردی

وجود شهاب سنگ بر روی زمین به قدری نادر است که افراد عادی نه تنها قادر به شناسایی بلکه قادر به یافتن آن هم نیستند.

5 اردیبهشت 1402

عکس ، فراوری پارچه ضد حشره با صرف میلیون ها دلار !

ایرنا نوشت: محققان با استفاده از نانوذرات پارچه ای فراوری کردند که می تواند حشرات را دفع کند. این پارچه شامل فرمولاسیونی حاوی اسپری های زیستی ضدحشرات و کرم های دفع کننده است که با مواد گیاهی فعال زیستی برای کنترل تاثیر نیش پشه ها تهیه شده است.

26 اسفند 1401

معرفی 15 ساعت هوشمند مقرون به صرفه اما باکیفیت و مجذوب کننده

قیمت ساعت های هوشمند این روزها رو به افزایش است اما با این حال هنوز هم در بازار ساعت های هوشمند زیادی هستند که از قیمت مناسبی برخوردارند و می توانند احتیاج کاربران را تا جایی که برایشان هزینه می کنید رفع نمایند. اگرچه باید انتظارات خود را در حد و میزان...

5 اسفند 1401

آیا می توانیم ایرپادز اپل را به اندروید وصل کنیم؟

اگرچه محصولات اپل معمولا به گونه ای طراحی می شوند که فقط با محصولات زیست بوم این شرکت سازگاری داشته باشند اما با این حال ایرپادز را می توان به محصولات مبتنی بر اندروید متصل کرد. هرچند در این صورت باید با یک سری از کمبودی ها هم کنار آمد.

4 بهمن 1401

جستجو برای یافتن نئاندرتال ها همچنان ادامه دارد

طبق گفته حامد وحدتی نسب، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و سرپرست هیئت کاوش سایت میرک سمنان، برنامه ریزی برای ادامه کاوش های این تیم کاوش در دلازیان سمنان در حال اجرا است. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره کاوش درسایت میرک...

16 دی 1401

قیمت گوشی های شیائومی چهارشنبه هفتم دی 1401

خبرنگاران- قیمت پوکو X4 پرو به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های شیائومی در ایران به مرز 10 میلیون رسیده است. فروشنده های موبایل نسخه های 256 گیگابایت پوکو X4 پرو را تقریبا 9 میلیون و 800 تا 9 میلیون و 900 هزار تومان می فروشند درحالی که تا دو ماه پیش برای خرید همین...

12 دی 1401

با جدیدترین بلندگوی هوشمند ویژه داخل حمام آشنا شوید ، دارای بلوتوث ، ضد آب

بلندگوی هوشمند ویک تی اسینگ یکی از قوی ترین بلندگوهای داخل حمام است که البته فارغ از داخل حمام کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد.

4 دی 1401

برای اولین بار، دانشمندان یک کرم چاله ساختند

ایسنا نوشت: دانشمندان برای اولین بار یک کرم چاله را درون یک رایانه کوانتومی ایجاد کردند که می تواند پیغام ها را از راه دور از سمتی به سمت دیگر منتقل می نماید و به دانشمندان یاری کند تا در نهایت روزی این گذرگاه نظری را در فضای واقعی مشاهده نمایند.

10 آذر 1401

اختراعات خنده داری که به دلایلی مضحک ساخته شدند

گاهی اوقات کنجکاوی و اتفاقاتی پیش بینی نشده به دستاورد هایی بزرگ در تاریخ بشر منجر می شوند. هرچند که جهان مملو از اختراعات عجیب و خنده دار است که به دلایلی باورنکردنی ساخته شده اند.

1 آذر 1401

کار در بزرگترین معدن مس روسیه در 50 درجه زیر صفر

معدن اودوکان به عنوان بزرگترین معدن مس روسیه با وجود سرمای 50 درجه زیر صفر، به فعالیت خود ادامه می دهد.

24 آبان 1401

شیوه ای نوین در رادیواکتیو سرطان را درمان می نماید

ایمپلنت رادیواکتیو، تومور ها را با موفقیت پیش از بالینی پاک می نماید.

30 مهر 1401

سونی و هوندا از سال 2026 فروش خودروهای برقی خود را آغاز می کنند

سونی و هوندا اعلام کردند که قصد دارند فروش خودروهای الکتریکی مشترک خود را اوایل سال 2026 در ایالات متحده آمریکا آغاز کنند.

22 مهر 1401

نتایج عجیب یک نظرسنجی درباره خرید آیفون 14 ، پاسخ هایی که باورشان سخت است!

داشتن یک گوشی تازه و البته پرچمدار می تواند برای خیلی ها رویایی باشد، اما به قیمتی و با چه توجیهی در شرایط کنونی اقتصاد دنیا.

28 شهریور 1401

میز تلویزیون از کجا بخریم؟

میز تلویزیون یکی از کالاهایی است که علاوه بر کارایی بسیار بالا در زیبایی دکوراسیون و چیدمان خانه نقش خیلی مهمی دارد و انتخاب یک میز تلویزیون مناسب میتواند زیبایی حال و پذیرایی را چندین برابر کند و بعلاوه برعکس این اتفاق نیز ممکن است رخ بدهد! اگر میز مناسب...

26 شهریور 1401

امکان مسیریابی با ساعت هوشمند بدون احتیاج به گوشی به زودی به Wear OS می آید

اینطور که به نظر می رسد، گوگل می خواهد قابلیتی را به سیستم عامل Wear OS خود اضافه کند که به لطف آن می گردد بدون احتیاج به گوشی، با ساعت هوشمند مسیریابی کرد.

21 مرداد 1401
تعداد: (94)