آیا می توانیم ایرپادز اپل را به اندروید وصل کنیم؟

به گزارش وبلاگ دانشجو، اگرچه محصولات اپل معمولا به گونه ای طراحی می شوند که فقط با محصولات زیست بوم این شرکت سازگاری داشته باشند اما با این حال ایرپادز را می توان به محصولات مبتنی بر اندروید متصل کرد. هرچند در این صورت باید با یک سری از کمبودی ها هم کنار آمد.

آیا می توانیم ایرپادز اپل را به اندروید وصل کنیم؟

از زمانی که اپل در سال 2016 تصمیم گرفت از هدفون های بی سیم خود با نام ایرپادز رونمایی کند، این محصولات به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین لوازم جانبی موبایل تبدیل شده اند. اما پرسشی که شاید بسیاری از کاربران داشته باشند این است که آیا ایرپادز با اندروید هم سازگاری دارد یا خیر. این محصولات به خاطر عملکرد فوق العاده خوبی که در زمینه پخش موسیقی و حذف نویز دارند به وسیله کاربران اندروید هم ستایش می شوند. در نتیجه اینکه بدانیم آیا بین آن ها و گوشی ها یا محصولات اندرویدی هم سازگاری وجود دارد یا خیر بسیار مهم است. گاهی اوقات هم کاربران از زیست بوم اپل به اندروید کوچ می نمایند اما ایرپادز را به خاطر کیفیت بالایی که دارد رها نمی نمایند. این یعنی مجبور خواهند شد از این محصول با دستگاه اندرویدی خود استفاده نمایند اما آیا چنین چیزی ممکن است؟

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods New Generation

4,800,000

4,549,000

تومان

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2nd Generation همراه با محفظه شارژ

9,990,000

تومان

محبوب ترین هدفون های بی سیم اپل در وبلاگ دانشجو

مشاهده همه

آیا می توان ایرپادز را به اندروید متصل کرد؟

خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم پاسخ این پرسش مثبت است. یعنی می توانید ایرپادز را به یک گوشی یا محصول مبتنی بر اندروید که امکان تبدیل شدن به منبع صدا را دارد متصل کنید. علت اصلی این موضوع هم این است که ایرپادز به وسیله بلوتوث می تواند به یک منبع صدا متصل گردد و مادامی که منبع صدای شما از بلوتوث پشتیبانی کند، به احتمال بسیار فراوان با ایرپادز یا هر هدفون بی سیم بلوتوثی دیگری سازگاری خواهد داشت.

ایرپادز هم به صورت قطعی با گوشی ها یا محصولات مبتنی بر اندروید سازگاری دارد و می توانید آن ها را با گلکسی ها، گوشی های شیائومی و… جفت کنید. حتی امکان استفاده از این محصولات با لپ تاپ های ویندوزی و یک سری تلویزیون هوشمند هم وجود دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از ایرپادز با دستگاه هایی غیر از محصولات خود اپل، به یک سری از امکانات آن دسترسی نخواهید داشت.

این موضوع فقط راجع به ایرپادز صدق نمی نماید، بلکه در رابطه با تمام هدفون های مدرن اپل هم درست است. این یعنی شما هر هدفونی که از اپل بخرید، زمانی می توانید به تمام قابلیت های آن دسترسی داشته باشید که منبع صدای شما محصول ساخت خود اپل باشد و نه شرکت های رقیب. اگرچه اینکه می دانیم ایرپادز پرو و ایرپادز مکس با اندروید سازگاری دارند خبر خوبی است اما این هدفون ها آنقدر گران قیمت هستند که وقتی کسی چنین هزینه ای برایشان پرداخت می نماید قطعا دلش می خواهد از تمام قابلیت های آن ها استفاده کند. در نتیجه پرداخت هزینه برای یک هدفون خوب و باکیفیت بدون اینکه بتوان از تمام قابلیت های آن بهره برد اصلا منطقی به نظر نمی رسد.

چگونه ایرپادز را به یک گوشی اندرویدی متصل کنیم؟

اگر گوشی اندرویدی دارید، پیشنهاد می کنیم به سراغ ایرپادز نروید چرا که این محصول تمام قابلیت های خود را در پلتفرم اندروید به شما ارائه نمی دهد. اما در هر صورت اگر این تصمیم را گرفته اید، طبق دستورالعمل های زیر پیش بروید تا بتوانید آن را با محصول اندرویدی خود جفت کنید.

  • در گوشی اندروید وارد تنظیمات و سپس Connected Device (دستگاه های متصل) شوید.
  • روی گزینه Pair new Device کلیک کنید. این کار گوشی شما را در حالت جفت سازی به وسیله بلوتوث قرار می دهد.
  • ایرپادز یا ایرپادز پرو یا را درون کیس شارژر قرار داده و درب کیس را باز کنید.
  • اگر از ایرپادز مکس استفاده می کنید کافی است آن را از کیس خارج سازید.
  • روی کلید تعبیه شده روی پشت کیس شارژر ضربه زده و چند ثانیه نگه دارید.
  • در ایرپادز مکس باید کلید کنترل نویز را نگه دارید.
  • وقتی ایرپادز شما برای اتصال به گوشی اندرویدی آماده باشد، یک چراغ آغاز به چشمک زدن می نماید. محل تعبیه این چراغ بسته به مدل محصول یا درون کیس است و یا جلوی آن.
  • برای ایرپادز مکس، این چراغ چشمک زن در زیر سری سمت راست تعبیه شده است.
  • احتمالا حالا در منوی بلوتوث گوشی اندرویدی خود باید نام ایرپادز را ببینید. روی آن کلیک کنید تا اتصال برقرار گردد.

تمام کاری که باید انجام دهید تا یک گوشی اندرویدی را به ایرپادز متصل کنید همین است. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که با روشن کردن بلوتوث گوشی یا تبلت و باز کردن درب کیس ایرپادز هم این اتصال برقرار خواهد شد.

چرا نباید از ایرپادز با یک محصول مبتنی بر اندروید استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا هم گفته شده، استفاده از ایرپادز با یک گوشی یا تبلت اندرویدی باعث می گردد یک سری از قابلیت های خوب این محصول دیگر در دسترس نباشد. اگرچه شما با همان کیفیت و شفافیت قادر به شنیدن موسیقی، تماشای فیلم و مکالمه با افراد مختلف خواهید بود. برای مثال همین روند اتصال به یک محصول اندرویدی. در یک سری از گوشی ها یا تبلت ها این اتصال سریع برقرار می گردد اما در یک سری از گوشی های دیگر شما باید مسیری را که در بالا گفته شده طی کنید. این در حالی است که در گوشی ها یا محصولات اپل شما فقط کافی است درب کیس را باز کنید تا به سرعت پیامی مبنی بر اتصال هدفون به محصول برای شما به نمایش در بیاید. بعلاوه وقتی ایرپادز یا ایرپادز مکس به گوشی آیفون شما متصل گردد، به صورت اتوماتیک با تمام محصولاتی که اپل آیدی شما در آن ثبت شده جفت خواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت هایی که در صورت اتصال ایرپادز با یک محصول مبتنی بر اندروید از دست خواهید داد، دسترسی به سیری، دستیار صوتی اپل است. اگرچه خیلی از کاربران از سیری استفاده نمی نمایند چون از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید اما اگر به زبانی که سیری از آن پشتیبانی می نماید اندکی تسلط داشته باشید می دانید چقدر گاهی اوقات استفاده از دستیار صوتی می تواند انجام یک کار را برای شما آسان تر کند. علاوه بر این ها، خبری از دستیار صوتی گوگل هم نخواهد بود و این یعنی عملا شما بدون دستیار صوتی خواهید بود.

شخصی سازی عملکرد دو بار ضربه زدن روی هدفون هم دیگر در دسترس نخواهد بود. اگر از آیفون بهره ببرید، به راحتی می توانید عملکرد دو بار ضربه زدن روی هدفون را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید. مثلا می توانید تنظیم کنید با دو بار ضربه زدن موسیقی بعدی پخش گردد، سیری فرا خوانده گردد و موسیقی پخش / متوقف گردد. اما در یک گوشی اندرویدی خبری از شخصی سازی نیست و با این کار فقط موسیقی پخش یا متوقف خواهد شد. البته نکته مثبت اینجاست که اگر یک گوشی آیفون داشته باشید می توانید به وسیله نرم افزار، عملکرد دو بار ضربه زدن را طبق سلیقه خود شخصی سازی نموده و در یک گوشی اندرویدی هم از آن بهره ببرید اما وقتی شخصی به یک محصول اپل دسترسی نداشته باشد این موضوع برایش بسیار سخت خواهد بود.

تشخیص قرارگیری در گوش هم یکی دیگر از قابلیت های بسیار کاربردی ایرپادز است که فقط زمانی که از یک محصول ساخت اپل استفاده می کنید می تواند در دسترس تان باشد. این قابلیت به ایرپادزها اجازه می دهد وقتی آن ها را از درون گوش خارج می کنید، با تشخیص این موضوع موسیقی را متوقف و وقتی هم که آن ها را مجددا درون گوش می گذارید، موسیقی را پخش نمایند. اما متأسفانه با یک دستگاه اندرویدی چنین قابلیتی در دسترس قرار نخواهد داشت.

امکان چک کردن آسان باتری هم در صورت استفاده از ایرپادز با یک گوشی اندرویدی وجود نخواهد داشت. شما مثلا نمی توانید از سیری درباره مقدار باتری ایرپادز بپرسید یا با نگاهی ساده به گوشی از این موضوع آگاه شوید. یک سری از نسخه های اندروید مقدار باتری هر دستگاه بلوتوثی متصل به گوشی یا تبلت را نشان می دهد اما به شما طول عمر هر هدفون و یا کیس را به صورت مجزا نمی گویند.

بهبود سازگاری ایرپادز در اندروید با استفاده از اپلیکیشن

اگرچه یک سری از برترین قابلیت های ایرپادز در اندروید به صورت پیش فرض در دسترس قرار ندارد، اما یک سری توسعه دهنده خوش ذوق توانسته اند با طراحی اپلیکیشن هایی خلاقانه یک سری از این محدودیت ها را دور بزنند. بدین ترتیب شما به راحتی می توانید عملکرد ایرپادز در اندروید را بهبود ببخشید. البته نکته ای که وجود دارد این است که یک سری از این اپ ها نظیر AirBattery چندین سال است که هیچ آپدیتی دریافت ننموده اند. هرچند یک اپلیکیشن جالب تحت عنوان AndroPods وجود دارد که به شما اجازه می دهد شارژ به جای مانده در کیس و هدفون ها را به راحتی و زمانی که ایرپادز به گوشی متصل است مشاهده کنید.

با ارتقای این اپلیکیشن به نسخه پرو، امکان دسترسی به دستیار صوتی گوگل یعنی اسیستنت هم به ایرپادز اضافه خواهد شد که در این صورت باید چهار بار روی هدفون ضربه بزنید تا فعال گردد. این خرید بعلاوه به شما این اجازه را می دهد که وقتی ایرپادز را از گوش خارج ساختید موسیقی را متوقف و در صورت قرار دادن مجدد آن درون گوش، موسیقی را از سر بگیرد که قابلیت بسیار کاربردی هم محسوب می گردد. اگرچه این اپلیکیشن بی نقص نیست اما با این حال تجربه استفاده از ایرپادز با دستگاه مبتنی بر اندروید را لذت بخش تر می نماید.

اگر این اپلیکیشن نمی تواند احتیاج شما را رفع کند، یک اپلیکیشن دیگر با نام Assistant Trigger هم وجود دارد که با دانلود آن می توانید با دو بار ضربه زدن روی هدفون، دستیار صوتی گوگل را فرا بخوانید. بعلاوه امکان تشخیص خروج هدفون از گوش و قرار دادن آن درون گوش هم فعال خواهد شد. البته یک سری قابلیت دیگر هم در این اپلیکیشن وجود دارد که باید برای دسترسی به آن ها نسخه پولی اپلیکیشن را بخرید.

جایگزین های عالی ایرپادز برای استفاده در زیست بوم اندروید

اگر در زیست بوم گوگل قرار دارید، خبر خوبی که برایتان داریم این است که مجبور نیستید حتما از ایرپادزها بهره ببرید تا برترین و لذت بخش ترین تجربه را هنگام گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و سریال و یا مکالمه داشته باشید. این محصولات اگرچه کیفیتی استثنائی دارند اما اپل رقبای قدری چون سونی، سامسونگ و حتی شیائومی دارد که اخیرا هدفون های بسیار خوبی را هم راهی بازار نموده است.

اگر هنوز ایرپادز ندارید و به تازگی قصد خرید یک هدفون بی سیم را دارید، بهتر است به سراغ آن نروید. به جای آن کافی است سری به بخش هدفون های بی سیم مخصوص گوشی های اندروید بزنید تا ببینید چقدر انتخاب های خوب و گسترده تری برای شما وجود دارد. البته یک سری از هدفون های اندرویدی هم تمام قابلیت های خوب خود را زمانی که با گوشی ساخت همان شرکت جفت می شوند در اختیار شما قرار می دهند اما با این حال امکانات بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل 3 پرو

شیائومی اگرچه بیشتر به خاطر گوشی های مقرون به صرفه قیمتی که فراوری می نماید در بین کاربران معروف است اما هدفون های بی سیم بسیار خوبی هم دارد که 3 پرو یکی از آن هاست. این محصول به لطف قابلیت حذف نویز قدرتمند خود می تواند نویزها را تا 40 دسی بل کاهش دهد که مقدار قابل توجهی به شمار میرود. بعلاوه پشتیبانی از HiFi هم باعث شده تا صدا با بالاترین کیفیت و کمترین مقدار تحریف به گوش شما برسد. این محصول بعلاوه از spatial audio پشتیبانی می نماید که با ایجاد یک میدان صوتی فراگیر 360 درجه، صدا را از تمامی جهات به گوش شما می رساند. از جمله سایر قابلیت های این محصول می توان به پشتیبانی از ردیاب سر برای ایجاد صدای آکوستیک، نخستین هندزفری دنیا با پشتیبانی از پروتکل صوتی LHDC 4.0، استاندارد مقاومتی IP55، طول عمر باتری 6 ساعته و… اشاره نمود.

هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل 3Pro

مشاهده کالا

هندزفری بلوتوثی گوگل مدل پیکسل بادز سری A

یکی از برترین هدفون های موجود در بازار که اتفاقا ساخت طراح اندروید یعنی گوگل است، پیکسل بادز سری A نام دارد. این محصول کیفیت صدای استثنائی دارد و مهم تر از همه اینکه با گوشی های مبتنی بر اندروید هم هیچ مسئله ای ندارد و از ایرپادز پرو هم به مراتب مقرون به صرفه تر است که همین موضوع ارزش خرید آن را دو چندان می نماید. شارژدهی این محصول به صورت کلی به تقریبا 5 الی 7 ساعت می رسد که برای شارژ مجدد آن هم فقط 1 ساعت زمان احتیاج خواهید داشت.

هندزفری بلوتوثی گوگل مدل Pixel Buds A Series

15 %

5,790,000

4,950,000 تومان

مشاهده و خرید

هندزفری بی سیم هوآوی مدل FreeBuds پرو 2

یکی از مرغوب ترین هدفون های بی سیم بازار که به عنوان جانشین ایرپادزها می توانید بخرید، هندزفری بی سیم هوآوی مدل FreeBuds Pro 2 است. محصولی ساخت هواوی که کیفیتی مثال زدنی دارد. این هدفون بی سیم از قابلیت های مجذوب کننده زیادی بهره می برد که از جمله این موارد می توان به سه میکروفون مجزا برای حذف نویز به صورت فعال، امکان اتصال به دو دستگاه به صورت همزمان، بلوتوث 5.2، شارژدهی 6.5 ساعته باتری، کیس شارژر با طول عمر باتری 30 ساعت، قیمت مناسب و بسیاری موارد خوب دیگر اشاره نمود.

هندزفری بی سیم هوآوی مدل FreeBuds Pro 2

6,400,000 تومان

مشاهده و خرید

هدفون بلوتوثی بیرداینامیک مدل FREE BYRD

یکی از برترین هدفون های بی سیم بازار که می تواند جایگزین خوبی برای ایرپادز پرو اپل باشد، هدفون بلوتوثی بیرداینامیک مدل FREE BYRD نام دارد. این محصول کیفیت صدای فوق العاده خود را با ویژگی حذف نویز فعال ترکیب می نماید تا یک تجربه شنیداری کاملاً دل انگیز و بدون هیچ مزاحمتی را برای شما به ارمغان بیاورد. درایورهای فوق العاده قدرتمند این محصول و کدک های پیشرفته ای چون aptX™ Adaptive و AAC باعث شده اند کیفیت صدای خروجی از این هدفون کم نظیر باشد. بعلاوه هدفون بلوتوثی بیرداینامیک مدل FREE BYRD از فناوری هوشمندانه ای نظیر Qualcomm® dual 2-mic cVc™ هم بهره می برد که قابلیت درک گفتار را به شکلی کاملا حرفه ای و تقریبا می توان گفت بی سابقه ای برای آن به ارمغان می آورد. از جمله قابلیت های خوب این محصول می توان به طول عمر باتری 11 ساعته، مقاومت در برابر آب و تعریق با استاندارد IPX4، وجود 5 جفت سری با میزان های مختلف درون بسته بندی، مجهز به حسگر اثر انگشت و… اشاره نمود.

هدفون بلوتوثی بیرداینامیک مدل FREE BYRD

9,800,000 تومان

مشاهده و خرید

هدفون بلوتوثی سامسونگ مدل گلکسی بادز 2 پرو

اگر از گوشی های سامسونگ استفاده می کنید، پیشنهاد می گردد گلکسی بادز 2 پرو را به عنوان جایگزین ایرپادز پرو بخرید. این محصول کیفیت فوق العاده ای در پخش صدا و حذف نویز فعال دارد و تازهترین و برترین هدفون بی سیم سامسونگ هم محسوب می گردد. علاوه بر این ها، قیمت آن هم به شکل محسوسی از ایرپادز پرو 2 کمتر است که این به خودی خود به ارزش خرید آن می افزاید. از جمله قابلیت های خوب این محصول می توان به مقاومت در برابر آب با استاندارد IPX7، بلندگوی دوگانه برای حذف نویز، صدای فراگیر 360 با پشتیبانی از 5.1 و 7.1 کانال، پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی، سیستم تشخیص کیفیت قرارگیری بادز در گوش، پشتیبانی از بلوتوث 5.3، عمر باتری بیش از 5 ساعت، طراحی زیبا و مجذوب کننده و قیمت مناسب اشاره نمود.

هدفون بلوتوثی سامسونگ مدل Galaxy Buds2 Pro

6,430,000 تومان

مشاهده و خرید

هدفون بی سیم بنگ اند آلفسن مدل 3.0 E8

آخرین محصولی که به عنوان رقیب اصلی ایرپادز پرو 2 شناخته می گردد، هدفون بی سیم بنگ اند آلفسن مدل 3.0 E8 نام دارد. این محصول نسل تازه هدفون های بی سیم بنگ اند آلفسن به شمار میرود و به لطف باتری بهبود یافته، مدت زمان زیادی هم شما را همراهی خواهد نمود. این محصول به گونه ای طراحی شده که به صورت غیرفعال نویزهای محیط را حذف می نماید که این شاید بزرگ ترین نقطه ضعف آن با این قیمت باشد. اما با این حال اگر کیفیت صدا برای شما اهمیت زیادی دارد و قصد دارید در یک محیط آرام، برترین تجربه را از گوش دادن به موسیقی داشته باشید، این هدفون بی سیم اصلا شما را ناامید نخواهد نمود.

هدفون بی سیم بنگ اند آلفسن مدل 3.0 E8

9,800,000 تومان

مشاهده و خرید

سخن پایانی

اگرچه ایرپادز، ایرپادز پرو، ایرپادز پرو 2 و ایرپادز مکس تمام محصولات بسیار مجذوب کننده و خوبی در دسته هدفون های بی سیم محسوب می شوند اما با این حال اتصال آن ها به یک گوشی یا منبع صدای مبتنی بر اندروید باعث می گردد یک سری از قابلیت های آن ها دیگر در دسترس نباشد. در نتیجه اگر از قبل یکی از آن ها را داشته اید، پیشنهاد می گردد با استفاده از اپ هایی که در بالا معرفی شده اند، اندکی قابلیت های خوب آن ها را بازگردانید. در غیر این صورت باید از گوش دادن به صدای باکیفیت و قابلیت حذف نویز فعال لذت ببرید. اگر هم هنوز این محصولات را تهیه ننموده اید، گزینه های ارزشمند خوبی در بازار وجود دارند که می توانید به عنوان جایگزین ایرپادزها خریداری و در زیست بوم اندروید بدون مشکل از آن ها بهره ببرید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا می توانیم ایرپادز اپل را به اندروید وصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانیم ایرپادز اپل را به اندروید وصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید