سونی و هوندا از سال 2026 فروش خودروهای برقی خود را آغاز می کنند

به گزارش وبلاگ دانشجو، سونی و هوندا اعلام کردند که قصد دارند فروش خودروهای الکتریکی مشترک خود را اوایل سال 2026 در ایالات متحده آمریکا آغاز کنند.

سونی و هوندا از سال 2026 فروش خودروهای برقی خود را آغاز می کنند

بازار ایالات متحده آمریکا به دلیل استقبال بسیار خوب مشتریان از خودروهای برقی به عنوان اولین بازار محصولات مشترک این دو شرکت انتخاب شده است. این خودروها در اواخر همان سال در ژاپن و شاید هم در اروپا به فروش خواهند رسید. پیش سفارش های این خودروها در سال 2025 آغاز می شود و فروش و سفارشی سازی خودرو ها نیز از طریق وب سایت های این دو شرکت انجام می شود.

این دو شرکت ژاپنی گفت ه اند که در اوایل سال آینده یک شرکت مشترک تازه برای طراحی و فروش خودروهای الکتریکی تأسیس خواهند کرد که این شرکت Sony Honda Mobility نام خواهد گرفت. هدف از ساخت این شرکت، ترکیب تبحر هوندا در تولید و بازاریابی خودرو و توانایی های سونی در زمینه حسگرهای تصویری، مخابراتی و سرگرمی اعلام شده است. توافق این دو شرکت خبر مهمی برای صنعت خودروسازی جهان محسوب می شود و انتظار می رود که محصولات مشترک آن ها از سال 2026 روانه بازار شوند.

این شرکت ها امیدوارند که با همکاری با یک دیگر بتوانند با تولیدکنندگان مطرح خودروهای برقی مانند تسلا در ایالات متحده آمریکا و BYD در چین به رقابت بپردازند. البته این همکاری برای هوندا از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است؛ به این دلیل که این شرکت مانند رقیب خود یعنی تویوتا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی نسبت به سایر شرکت های خودروسازی جهان پیشرفت چندانی نداشته است. از این رو مدیران هوندا به شدت از سوی سرمایه گذاران تحت فشار هستند تا با تولید خودروهای بدون کربن و مجهز کردن آن ها به فناوری های پیشرفته بتوانند تحولی در این شرکت ایجاد کنند.

یاسوهیده میزونو، رئیس هوندا موبیلیتی در رابطه با این موضوع گفت: انتظار می رود اولین تحویل [خودروها] در بهار سال 2026 در آمریکای شمالی انجام شود. در ژاپن نیز، تحویل خودروها برای نیمه دوم سال 2026 برنامه ریزی شده است. وی همچنین در ادامه توضیح داد که خودروهای مشترک این دو شرکت با قیمت های معقولی روانه بازار خواهد شد که نسبت به قابلیت هایی که ارائه خواهند داد، ارزش خرید بسیار بالایی خواهند داشت.

در شرکت تازه Sony Honda Mobility، ظاهراً هوندا از توانایی خود برای تولید و فروش خودرو استفاده می کند و سونی نیز در زمینه طراحی و ساخت سیستم های نرم افزاری و فناوری های پیشرفته فعال خواهد بود. آن طور که گفته می شود که هر دو شرکت حدود 400 هزار دلار برای این سرمایه گذاری هزینه خواهند کرد. ایزومی کاوانیشی، مدیر اجرایی سونی تاکید کرده که نرم افزارهای داخل خودرو و سیستم های سرگرمی یکی از قابلیت های برجسته خودروهای برقی شرکت Sony Honda Mobility خواهد بود.

در این زمینه می توان به رقیبی مانند تسلا اشاره کنیم که توانسته خود را از خودروسازان سنتی متمایز کند، فناوری کمک راننده هوشمند خود را به طور شکل بسیار موثری بازاریابی کند و قابلیت های بسیار جالبی را برای جذب مشتری مانند بازی های ویدیویی داخل خودرو ارائه دهد. اگرچه جزئیات بیشتری در مورد محصولات این همکاری به طور رسمی منتشر نشده، اما گفته می شود که تولید خودروهای مشترک سونی-هوندا در یکی از 12 کارخانه هوندا در ایالات متحده آمریکا انجام خواهد شد.

طبق گزارش منتشر شده از AP News، اولین محصول این شرکت ها در تعداد محدودی به فروش خواهد رسید. جدا از این موضوع باید اشاره کنیم که هوندا در حال حاضر تنها یک مدل خودروی برقی به نام هوندا e در بازار دارد، ولی آن طور که شنیده می شود قصد دارد تا سال 2030 نزدیک به سی مدل خودرو روانه بازار کند و خط تولید خود را تا حدود دو میلیون در سال افزایش دهد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی و هوندا از سال 2026 فروش خودروهای برقی خود را آغاز می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی و هوندا از سال 2026 فروش خودروهای برقی خود را آغاز می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید