ظاهر دختری که 170 هزار سال پیش در ایران زندگی می کرد، عکس

به گزارش وبلاگ دانشجو، دکتر حامد وحدتی نسب، باستان شناس و انسان شناس پیش از تاریخ در صفحه اینستاگرامی خود پستی منتشر کرد که تصویر همان دختری را نشان می داد که دندانش در غار قلعه کرد کشف شده بود. بر اساس گزارشات این دختر 170 هزار سال پیش در این غار زندگی می کرد.

ظاهر دختری که 170 هزار سال پیش در ایران زندگی می کرد، عکس

تینا مزدکی: حامد وحدتی نسب با اشتراک گداشتن تصویر یک دختر در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:بازسازی چهره کودک نئاندرتال صاحب دندان شیری کشف شده در غار قلعه کرد با یاری هوش مصنوعی، دختر کاسپی...

او پیش از این در یکی از مصاحبه های خود در خصوص این دختر گفته بود:دندان متعلق به یک کودک 9 تا 10ساله نئاندرتال است که در غار قلعه کرد قزوین می زیسته و توانستیم در فصل دوم کاوش های باستان شناختی این غار، آن را کشف کنیم. دندان را آزمایش کردیم و این فرایند یک سال طول کشید. با میکروسی تی اسکن های خاص در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران اسکن دندان انجام شد و بعد با مجموعه بسیار زیادی از دندان های شیری انسان نئاندرتال و انسان مدرن که در دیگر نقاط دنیا پیدا شده بود، مقایسه شد. نتیجه تمام این مقایسه ها نشان داد که این دندان متعلق به کودک انسان و البته به احتمال بسیار بالا متعلق به یک کودک نئاندرتال است. نتایج سن سنجی نیز بعد از مدتی آمد و نشان داد که این دندان مربوط به بازه زمانی 175هزار سال قبل است.

227323

منبع: خبرآنلاین

به "ظاهر دختری که 170 هزار سال پیش در ایران زندگی می کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر دختری که 170 هزار سال پیش در ایران زندگی می کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید