اجرای پروژه های اضطراری آبرسانی در بیش از 80 شهر

به گزارش وبلاگ دانشجو، وزیر نیرو گفت: پروژه های اضطراری در موضوع آبرسانی نیز در بیش از 80 شهر کشور تعریف شده که باید در زمان معین شده به مرحله بهره برداری برسند.

اجرای پروژه های اضطراری آبرسانی در بیش از 80 شهر

علی اکبر محرابیان در همایش ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل صنعت آب کشور گفت: خوشبختانه تابستان سختی را به واسطه مدیریت بهینه با کمترین مشکل و چالش پشت سر گذاشتیم. با توجه به کاهش بارش ها و شرایط جوی و با در نظر گرفتن انتظارات مردم از دولت برای پیشبرد پروژه ها، احتیاجمند کوشش مضاعف هستیم.

او ادامه داد: شرایط موجود می طلبد تا با استفاده از یک برنامه حساب شده و کارشناسانه و نیز با بهره مندی از تجارب کارشناسان و مدیران در حوضه های آبریز در سطوح مختلف استانی و شهرستانی، برنامه های ویژه پیش بینی گردد؛ چرا که با مصرف بهینه آب احتیاج های بخش شرب، صنعت و کشاورزی کشور مرتفع و تأمین می گردد.

وزیر نیرو افزود: حوضه های آبریز در سال های گذشته با تنش های آبی و اجتماعی روبه رو شدند، این در شرایطی است که با وجود حجم آب کمتر و مدیریت حساب شده و نیز تطبیق اجرا با برنامه های پیش بینی شده، احتیاج های مردم مرتفع و رضایتمندی حاصل شد.

او گفت: رکورد تاریخی کاهش بارش های جوی در بعضی استان های کشور از جمله کرمانشاه، همدان، تهران و البرز زده شد که این امر نگران نماینده است، بر همین اساس باید توجه ویژه ای به تأمین آب شرب گردد.

محرابیان گفت: از نظر کمیت و کیفیت اجازه هیچگونه ریسکی را در حوزه آب شرب نمی دهیم، خط قرمز ما در تأمین آب شرب، رعایت کمیت و کیفیت است.

وزیر نیرو اجرای به موقع پروژه های عمرانی را حائز اهمیت دانست و افزود: عدم اجرای به موقع پروژه ها مسائلی را موجب می گردد که این مسائل در بعد مالی و نیز در بعد وظیفه خدمت رسانی ظهور و بروز می نماید.

وی از پشت سر گذاشتن محدودیت های مالی در پیشبرد پروژه های وزارت نیرو سخن به میان آورد و افزود: امروز بیش از 10 میلیارد دلار امکان تأمین و تجهیز منابع برای پیشبرد پروژه ها فراهم شده، بعلاوه در بودجه سال 1401 و سال های آینده تأمین مالی پروژه ها به خوبی دیده شده است. خوشبختانه پایه و اساس بودجه وزارت نیرو تغییر نموده است.

وی با اشاره به پیش بینی طرح های ویژه و اولویت دار برای هر یک از استان ها و شرکت های وزارت نیرو گفت: تأخیر در اجرای این دست از برنامه ها، قابل پذیرش نخواهد بود، مدیران ما باید در میدان عمل حضور داشته باشند و همیشه در محل پروژه ها جلسات اجرایی برگزار نمایند.

وی از تشکیل کمیسیون ویژه در همین زمینه اطلاع داد و افزود: در این زمینه برای پروژه هایی که در پیشرفت و اجرا تأخیر داشته باشند جلسه ای در این کمیسیون ویژه تشکیل و علل تأخیر در اجرا آنالیز می گردد، چنانچه مجوز کمیسیون ارائه شد، بر اساس مصوبه صادر شده، در برنامه آن پروژه بازنگری صورت خواهد گرفت.

وزیر نیرو بعلاوه با اشاره به صدور و ابلاغ دستورالعمل ارزیابی پروژه ها گفت: باید بر اساس این دستورالعمل فعالیت ها راهنمایی شده و اطلاعات پروژه ها به صورت جزئی و کلی در این سامانه ثبت و ضبط شوند.

محرابیان بیان داشت: ما یک دستگاه خدمتگزار هستیم و به مردم خدمت می کنیم در این زمینه دو بال مهم شامل مدیریت مصرف و پیشبرد طرح های توسعه ای می تواند ما را به این مهم نزدیکتر کند.

وی با اشاره به طرح های جهاد آبرسانی و اضطراری افزود: طرح جهاد آبرسانی به عنوان پروژه بزرگ ملی در 31 استان و شهرستان و برای 7200 روستا در حال اجراست که هم اکنون پیشرفت 27 درصدی را مطابق برنامه داشته است.

وزیر نیرو گفت: پروژه های اضطراری در موضوع آبرسانی نیز در بیش از 80 شهر کشور تعریف شده که شامل پروژه های بزرگ، میانه و کوچک است. این پروژه ها نیز باید در زمان معین شده به مرحله بهره برداری برسند.

وی در ادامه به اهمیت بهره مندی از روش بازچرخانی به منظور استفاده از ظرفیت پساب ها در کشور اشاره و اظهار کرد: بخشنامه بهره مندی از ظرفیت پساب ها در کشور ابلاغ شده است، با این روش امکان تأمین آب به ویژه برای بخش صنعت کشور تسهیل می یابد.

به گفته وی، پساب ها برترین و پایدارترین آب برای بخش هایی است که سرمایه گذاری هنگفتی دارند و نمی توانند تنش آبی را تحمل نمایند.

محرابیان به مصوبات سفر های استانی ریاست جمهوری و نیز وزارت نیرو اشاره نمود و ادامه داد: سفر های استانی ریاست جمهوری و وزارت نیرو مطابق قولی که به مردم داده شده باید به موقع پیش بروند. عدم تحقق این مهم با ایجاد بی اعتمادی و ناامیدی همراه خواهد بود.

وزیر نیرو در خاتمه با تاکید بر بهره مندی از روش های نوین مدیریت پروژه ها در کنار استفاده از تجارب گذشته، حضور نخبگان در صنعت و راه اندازی سامانه های مدیریتی نو را در راستای پیشبرد برنامه ها توصیه کرد.

وبلاگ دانشجو مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای پروژه های اضطراری آبرسانی در بیش از 80 شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های اضطراری آبرسانی در بیش از 80 شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید