تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟

به گزارش وبلاگ دانشجو، سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، نت فلیکس (Netflix) و میلان رکوردز (Milan Records) چند ماه پیش خاتمه موسیقی متن انیمه Cyberpunk: Edgerunners را منتشر کردند که شامل تم فرانتس فردیناند، یعنی This Fire است. این مجموعه موسیقی متن همچنین شامل آهنگ تیتراژ پایانی با عنوان Let You Down از طریق دیوید پودزیادلو و آهنگ های دیگری نظیر Whatever It Takes از آکیرا یامائوکا است که در طول انیمه ذکر شده پخش شوند. این موسیقی متن که همچنین دارای موسیقی هایی از آهنگسازان، مارسین پرزیبیلوویچ (Marcin Przybyłowicz) و پی تی آدامچیک (P.T. Adamczyk) است، برای استریم کردن در دسترس است.

تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟

انتشار موسیقی متن Edgerunners با موسیقی های بسته الحاقی فانتوم لیبرتی (Phantom Liberty) همراه شد. شما می توانید به موسیقی متن فانتوم لیبرتی در اینجا و موسیقی متن Edgerunners را در اینجا گوش دهید. با انتشار موسیقی های ذکر شده، رسانه گیم اینفورمر، مصاحبه ای با آهنگسازان استودیوی سی دی پراجکت نظیر پرزیبیلوویچ و آدامچیک درباره موسیقی بازی سایبرپانک 2077، بسته الحاقی فانتوم لیبرتی، انیمه Edgerunners و غیره انجام داده که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

آدامچیک ابتدا در مورد اینکه چگونه روی ساخت موسیقی دنیا سایبرپانک فکر کرده، با اشاره به برخی بندهای مستقر در بریتانیا مانند The Prodigy و تکنوی اروپا در اواخر دهه 90 میلادی می گوید که به نظر او حس و حال سایبرپانک به شدت ریشه در موسیقی دهه های 80 و 90 دارد:

وقتی نوبت به ساخت موسیقی برای فانتوم لیبرتی رسیده، آدامچیک می گوید که روند کار کاملاً متفاوت بوده است. این بدان معناست که گروه موسیقی با کارگردان روایی بازی، ایگور سارزینیسکی (Igor Sarzynski)، شروع به گفت و گو کرده اند. او کل خط داستانی فانتوم لیبرتی را ترسیم کرده و سرنوشت شخصیت هایی مانند سولومون رید (Solomon Reed)، سومی (Somi)، و رئیس جمهور و غیره مشخص کرده است. آدامچیک می گوید که موسیقی سایبرپانک 2077 در کنار توسعه بازی، از جمله داستان آن و ایده های اولیه فانتوم لیبرتی نوشته شده است:

در این میان یکی دیگر از آهنگسازان بازی با نام پاچیورکوفسکی (Paciorkowski) بیان کرده که ایجاد جنبه هیجان انگیز و جاسوسی موسیقی فانتوم لیبرتی بسیار آسان بوده، زیرا آدامچیک و بقیه اعضای تیم از قبل پایه های موسیقی این دنیا را ایجاد کرده بودند. برای بسکمک تم این بسته یعنی Phantom Liberty از دیوید پودزیادلو، عناصر تریلر و جاسوسی را با برداشتی تقریبا سایبرپانکی از یک آهنگ کلاسیک جیمز باند فریاد می زند. تیم آهنگسازی بسته خاطرنشان کرده که این آهنگ پیشروترین آهنگ تریلر و جاسوسی در بین موسیقی های بازی است، اما پاچیورکوفسکی می گوید که او به ترانه سرایی و آهنگسازی در سبک های ذکر شده که ممکن است از ارکستر های قدیمی دهه 60 و 70 میلادی و آثار جاز مانند آنچه در فیلم های جیمز باند شنیده شده، علاقه نداشته و در عوض او در هنگام ساخت موسیقی در ذهنش به رابطه بین شخصیت ها فکر کرده است. در این میان در رابطه با شخصیت ها، آدامچیک و پاچیورکوفسکی، رابطه بین سومی و رید را به عنوان حس سرد تراژدی توصیف می کنند.

البته از طرفی آدامچیک می گوید این چیزی نیست که هنگام نوشتن موسیقی فانتوم لیبرتی به آن فکر می کرد، بلکه چیزی بود که پس از نوشتن تعدادی از عناصر اصلی متوجه شد. در نهایت، او می خواسته اینطور به تصویر بکشد که سومی و رید زمانی با هم دوست بوده اند و آرزو می کنند که ای کاش در شرایطی که در دوران فانتوم لیبرتی هستند، نبودند. با این حال فراموش کردن گذشته و آنچه قبلا به این دو گذشته، سخت است. آدامچیک در ادامه به متن آهنگ فانتوم لیبرتی از پودزیادلو و به طور خاص به عبارت Please tell me you brought the iron اشاره می کند تا نشان دهد که رابطه سومی و رید چگونه باید پیش برود، حتی اگر آن ها آرزو کنند که اوضاع متفاوت باشد!

در رابطه با موارد دیگر در طول این فرآیند، پاچیورکوفسکی می گوید که تمرکز زیادی روی نشانه های موسیقی برای شخصیت های کرت هانسن (Kurt Hansen) و مایرز (Myers) از فانتوم لیبرتی داشته است. او می گوید که درک هنسن قطعا آسان تر بود، زیرا او به نوعی یک اراذل و اوباش است، بنابراین همه چیز برای او فقط حول محور جذبه می چرخید. در مورد مایرز، این مورد ظاهرا کمی مشکل تر بوده زیرا از یک طرف، او به عنوان فردی که نیت خوبی دارد وارد داستان می شود، اما از طرف دیگر شما هنوز لزوما به او اعتماد ندارید. انواع عناصر و تلاش های بنیادی که خط مقدم موسیقی از سایبرپانک 2077 تا فانتوم لیبرتی را ترسیم می کنند نیز به موسیقی های Edgerunners کمک می کنند که آکیرا یامائوکا با همکاری آدامچیک و تیم موسیقی سی دی پراجکت رد آن ها را به ثمر رسانده اند.

آدامچیک در ادامه افزود:

همانطور که احتمالا می دانید، استودیو ها و شرکت ها آهنگسازان آزاد یا مستقل را از طریق قرارداد ها و موارد مشابه استخدام می کنند. آهنگساز موسیقی را می نویسد، بازی منتشر می شود و هر دو راه خود را می روند. با این حال در مورد سی دی پراجکت رد، آدامچیک، پرزیبیلوویچ و بقیه تیم از کارمندان استودیو هستند. آدامچیک می گوید:

او همچنین به مواردی نظیر گفت وگو در هنگام ناهار یا زمان های استراحت اشاره می کند که در خارج از جلسات تیم ها یا بحث های برنامه ریزی شده رسمی اتفاق می افتند. آدامچیک می گوید اطلاعاتی که در این زمان ها می آموزد و به طور کلی این مکالمات غیررسمی به ساختن موسیقی بخشی از ساختار بازی کمک می کنند. پاچیورکوفسکی نیز گفته که کار در سی دی پراجکت رد، به ویژه در پروژه هایی مانند فانتوم لیبرتی، مانند این است که در لاتاری برنده شده باشید:

بسته الحاقی فانتوم لیبرتی هم اکنون روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه های شخصی در دسترس است.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ

به "تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید