سامان دهی محوطه باستانی شهریری

به گزارش وبلاگ دانشجو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست سال جاری اقدامات برای سامان دهی و حفاظت از محوطه باستانی شهریری مشگین شهر پیشرفته است.

سامان دهی محوطه باستانی شهریری

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز 25 مهر 1400 اظهار کرد: یکی از مهمترین محوطه های باستانی منطقه شهریری مشگین شهر است که برای سامان دهی و حفاظت از این محوطه باستانی اقدامات گسترده ای اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به عملیات اجرا شده در 6ماهه اول سال جاری در پایگاه ملی شهریری مطرح کرد: خرید و تحویل ورق های پلی کربنات پوشش لایت پنل به صورت کامل به متراز دو هزار و 360 مترمربع، تکمیل نواقص سنگ فرش راستا دسترسی به سایت و اجرای دیوار و محوطه سازی ساختمان نمازخانه و مجموعه بهداشتی به همراه بندکشی آن از جمله این اقدامات بوده است.

او آغاز و اجرای قسمتی از نمای سنگی ساختمان نمازخانه و مجتمع بهداشتی، بازدید کارشناسان امور آب برای برطرف مشکل آب شرب پایگاه با دادن مجوز حفر چاه، بازدید کارشناسان شرکت مخابرات از سایت برای مشکل خط تلفن ثابت و شبکه اینترنت پایگاه و اخذ استعلام از ادارات مربوطه در راستای اخذ انشعاب گاز پایگاه را از دیگر اقدامات در این حوزه مطرح کرد.

فلاحی اضافه کرد: اقدام و سفارش تابلوهای معرفی سایت و راهنمای راستا، بازدید مدیر بنیاد مسکن شهرستان از سایت و اعلام همکاری برای بهسازی راستا دسترسی به سایت (راستا داخل روستا) و نصب ورق های آلومینیوم پوشش لایت پنل شهریری هم در نیمه نخست سال در پایگاه ملی شهریری اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به اهمیت این محوطه باستانی و تمدن چند هزار ساله آن کوشش و جدیت بر توسعه اقدامات حفاظتی و سامان دهی و معرفی این محوطه در سطح ملی و بین المللی است.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامان دهی محوطه باستانی شهریری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی محوطه باستانی شهریری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید