شاید عجیب ترین لنز جهان به وسیله کانن ساخته شد! لنز دوگانه فیش آی برای ضبط تصاویر واقعیت افزوده و مجازی با کیفیت 8K

به گزارش وبلاگ دانشجو، یک لنز سه بعدی قدرتمند برای یک دوربین دو بعدی قدرتمند، این چیزی است که مختصر در خصوص دوربین نو کانن نوشته اند!

شاید عجیب ترین لنز جهان به وسیله کانن ساخته شد! لنز دوگانه فیش آی برای ضبط تصاویر واقعیت افزوده و مجازی با کیفیت 8K

لنز RF5.2mm F2.8 L دوگانه فیش آی کانن ظاهر واقعا عجیبی دارد. به دوربین که نگاه می کنیم مثل این می ماند که چشم های بیرون زده یک انسان ما را به نظاره نشسته اند.

دوربین های DSLR و بدون آینه Mirrorless در حال حاضر برترین دوربین ها جهان محسوب می شوند. اما در کوشش برای نوآوری و ماندن در بازار رقابت، شرکت ها سعی می نمایند که فقط به داشته های فعلی و مد و سلیقه روز تکیه ننمایند و بازار فردا را هم در نظر داشته باشند.

در این میان کانن سعی نموده که به جای اینکه به فکر یک زیست بوم کاملا نو و متفاوت باشد، مثلا روی دوربین -پهپاد تمرکز کند یا دوربین اختصاصی واقعیت مجازی-افزوده بسازد، لنزهای نو بسازد که در کنار همان سامانه دوربین های فعلی، امکانات نوی به کاربران بدهند.

این لنز عجیب و در عین حال زیبا، ابعاد کاملاً نوی را برای عکاسی باز می نماید. کافی است آن را روی EOS R5 قرار دهید. لنز ها از یک آرایش نوری داخلی پیچیده برای ضبط محتوای SBS بر روی سنسور تصویر فول فریم استفاده می نمایند. اینها هنگامی که با سیستم عامل مناسب جفت شوند، محتوای ویدئویی سه بعدی واقعیت مجازی را برای شما به ارمغان می آورند که می توانند مستقیماً با استفاده از نرم افزار خود کانون پخش شوند.

این دو لنز میدان دید 190 درجه ای را ارائه می دهند و فاصله 60 میلی متری دقیق از یکدیگر دارند تا شبیه فاصله مردمک در انسان باشد و محتوای VR را باورپذیر نمایند. فوکوس هر دو لنز با یک حلقه واحد کنترل می گردد، اگرچه با استفاده از صفحه تنظیمات پنهان در سمت چپ و راست بدنه لنز، می توانید تغییرات جزئی در فوکوس لنز ها انجام دهید.

به نظر می رسد که لنز RF5.2mm F2.8 L Dual Fisheye Lens نه تنها برای کانون یک بدعت و خلاقیت محسوب می گردد بلکه به عکاسی هم به صورت کلی سمت و سویی می دهد. احتمالا با فاصله زمانی اندک، شرکت های دیگر مانند نیکون، سونی و فوجی فیلم شروع به معرفی لنز هایی کردند که به شما امکان می دهد دو کانال محتوای ویدیویی را با استفاده از یک سنسور ضبط کنید. بدون شک، سنسور باید به میزان کافی بزرگ باشد تا بتواند هر دو کانال را در خود جای دهد و در عین حال از رزولوشن بالای فیلم های شما اطمینان حاصل کنید.

آنچه کانون به فکرش است، فقط یک شروع است. البته، این لنز برای زیرمجموعه خاصی از کاربران (ثروتمندان!) طراحی شده است و مقرون به صرفه نیست. قیمت این لنز 2 هزار دلار است و قرار است در دسامبر امسال به فروش برسد. این بدون در نظر گرفتن این واقعیت است که شما برای این لنز را سوار هر دوربینی نمی توانید بکنید و یک دوربین سازگار با آن یعنی EOS R5 حدود 3900 دلار قیمت دارد!

در خاتمه پیشنهاد می کنم این ویدئو را هم ببینید.

منبع: yankodesign

منبع: یک پزشک

به "شاید عجیب ترین لنز جهان به وسیله کانن ساخته شد! لنز دوگانه فیش آی برای ضبط تصاویر واقعیت افزوده و مجازی با کیفیت 8K" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید عجیب ترین لنز جهان به وسیله کانن ساخته شد! لنز دوگانه فیش آی برای ضبط تصاویر واقعیت افزوده و مجازی با کیفیت 8K"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید