ضرورت حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن های ایرانی کووید 19

به گزارش وبلاگ دانشجو، تهران (پانا) - مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم با تکیه بر توانمندی های خود به فراوری انواع واکسن دست یافت و باید از حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت آن ها برخوردار باشد.

ضرورت حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن های ایرانی کووید 19

به گزارش وبدا، محمد حسین نیکنام در کنفرانس جهانی نبرد علیه پاندمی کووید 19 که با حضور وزرا و معاونان وزرای بهداشت کشورهای صربستان، اسلوونی، آلبانی، بلغارستان و مقدونیه به صورت مجازی برگزار گردید به چالش های فراوانی که ویروس کووید 19 در 2 سال گذشته برای مردم جهان ایجاد نموده بعلاوه جهش های این ویروس که مردم جهان را با رنج فراوانی روبرو نموده و موجب ایجاد مسائل زیادی در ارتباطات جوامع خصوصا ارتباطات مرزی بین کشورها شده، اشاره نمود.

وی اضافه کرد: مردم ایران با توجه به مسائلی که بر اثر تحریم های یکجانبه آمریکا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی متحمل می شدند با مشکل عدم دسترسی به واکسن کووید نیز روبرو شده اند اما با تکیه بر توانمندی های خود، اقدام به فراوری انواعی از واکسن کووید کردند و اکنون نیز حمایت های سازمان جهانی بهداشت برای تسهیل در ثبت واکسن های فراوریی ایرانی برای مقابله با کووید 19 لازم است.

وی گفت: مبارزه با ویروس کرونا احتیاج به آگاهی و اتحاد همه مردم جهان از جمله جوامع کم برخوردارتر و حتی جوامع پیشرفته در مقابل این ویروس دارد و از همه پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی می خواهم که با همکاری یکدیگر و انتقال تجارب به مبارزه برای نابودی این ویروس منحوس یاری نمایند.

کنفرانس مجازی جهانی نبرد علیه پاندمی کووید 19 از تاریخ 6 تا 8 فروردین 1401 در سطح وزرا به میزبانی بلگراد صربستان در حال برگزاری است.

محمد حسین نیک نام مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت به نمایندگی از وزیر بهداشت در این کنفرانس مجازی شرکت کرد و به سخنرانی پرداخت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ضرورت حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن های ایرانی کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن های ایرانی کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید