فرانسه مسافرانش را دست به جیب کرد

به گزارش وبلاگ دانشجو، گردشگران در فرانسه در سال 2022 در مجموع 58 میلیارد یورو خرج کردند، مبلغی که بیش از 1.2 میلیارد یورو از سطح هزینه کرد مسافران در سال 2021 بالاتر است، که البته این میان تورم هم در بالاتر رفتن نرخ ها نقش داشته است.

فرانسه مسافرانش را دست به جیب کرد

در این گزارش که از سوی مؤسسه About France منتشر شده، آمده است که آنالیز داده های به دست آمده از تحقیق جستجوهای اینترنتی (گوگل ترندز) تمایل مشتریان بین المللی به مقصد فرانسه را تأیید می نماید.

با توجه به این که گردشگری 10 درصد از فراوری ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می دهد، بازگشت گردشگران برای بهبود گسترده تر اقتصاد این کشور لازم است.

در حالی که تعداد کلی گردشگران ورودی به فرانسه ثابت بوده، اما تغییرات زیادی در کشورهای مبدأ مسافران ایجاد شده است. به عنوان مثال، گردشگران ورودی از بلژیک در سال 2022، 7.3 میلیارد یورو هزینه کردند که نسبت به سال 2019 افزایش 23 درصدی را نشان می دهد. هزینه کرد گردشگران آلمانی و بریتانیایی نیز افزایش یافته است. بازدیدکنندگان از ایالات متحده 5.5 میلیارد یورو هزینه کردند که 34 درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است.

با این حال، هزینه کرد گردشگران آسیایی به شدت کاهش یافته است. مقدار هزینه کرد گردشگران چینی در مقایسه با سال 2019 میلادی با کاهش چشمگیر 72 درصدی همراه شده و هزینه کرد گردشگران ژاپنی نیز 62 درصد نزول داشته و محدودیت های کووید همچنان بر بازدیدکنندگان آسیایی تأثیرگذار است.

در این گزارش بعلاوه آمده است: مشتریان آسیایی هنوز کم هستند. ترافیک هوایی در کل سال همچنان 31 درصد نسبت به سال 2019 کاهش دارد که عمدتاً به علت ضعف پروازها از آسیا است، اما با بازگشایی مرزهای چین برای اتباع خود، سایر بازارهای دور مانند هند، کره جنوبی یا استرالیا نشانه هایی از رشد سفر چینی ها در ماه های آینده را نشان می دهند.

با همین معیار، گردشگری داخلی فرانسه همچنان ضعف هایی را نشان می دهد و مقدار سفر داخلی فرانسوی ها در نیمه اول سال 2022 کاهش داشته، اما در نیمه دوم سال گذشته میلادی آمارها به ثبات رسیده است.

منبع: گردشبان

به "فرانسه مسافرانش را دست به جیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه مسافرانش را دست به جیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید