فعالیت های الکتریکی قلب با دستگاهی دانش بنیان به ثبت می رسد

به گزارش وبلاگ دانشجو، هولتر مانیتور قلب، دستگاهی است که فعالیت الکتریکی قلب را به صورت پیوسته و تمام وقت ثبت می نماید.

فعالیت های الکتریکی قلب با دستگاهی دانش بنیان به ثبت می رسد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ دانشجو به نقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن اوستا مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی کاوشگران طب خوارزمی با بیان این که هولتر ساخته شده، یکی از ابزارهای مورد احتیاج برای حوزه سلامت است، گفت: هولتر مانیتور قلب دستگاهی است که فعالیت الکتریکی قلب را برای حداقل 24 ساعت ثبت می نماید.

هنگامی که علائمی مانند سرگیجه، غش، فشار خون پایین، خستگی طولانی مدت و تپش قلب بدون تشخیص قطعی در بیمار ظاهر می گردد، به وسیله هولتر در حال استراحت یا نوار قلب به طور میانه سیگنال بدست می آید و کنترل بیمار ادامه می یابد.

بعضی از ریتم های غیر طبیعی قلب ممکن است فقط به طور متناوب رخ دهند یا فقط در بعضی شرایط خاص مانند استرس رخ می دهد. آریتمی های این نوع، به وسیله نوار قلب که فقط برای چند دقیقه ادامه دارد، سخت است. بنابراین پزشک قلب یک پایش به وسیله هولتر را تجویز می نماید تا فرصتی بهتر برای ثبت فعالیت قلب یا ریتم غیر طبیعی که ممکن است باعث ایجاد علائم گردد، فراهم کند.

اتصال آسان

دستگاه هولتر به وسیله الکترودهای سینه ای و به راحتی به بدن بیمار وصل می گردد و به طور مداوم سیگنال های الکتریمی قلب بیمار را در شرایط معمولی زندگی و در حین فعالیت های عادی روزانه بر روی کارت حافظه خود ثبت می نماید تا پزشک تشخیص کامل تری از انواع آریتمی های احتمالی موجود داشته باشد.

ثبت اطلاعات به وسیله هولتر به این دلیل است که این اطلاعات در زمان طولانی تری نسبت به آن چه در محیط های درمانی انجام می گردد که معمولا کمتر از یک دقیقه است، ثبت شده اند و از ارزش تشخیصی بالایی برخوردار هستند.

دستگاه هولتر به مدت 24 الی 48 ساعت همراه شخص خواهد بود. یعنی هر کجا که بیمار برود، دستگاه هولتر به سینه او وصل است و قابل حمل خواهد بود.

این ابزار، میزان ضربان قلب را میزان گرفته و آن ها را ثبت می کند. در این روش، دستگاه ثبت کننده که تنها به میزان یک فلش مموری ابعاد و 15 گرم وزن دارد با استفاده از 3 سیم به سینه فرد وصل است.

مقرون به صرفه تر و دارای پشتیبانی

مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی کاوشگران طب خوارزمی با بیان این که هولتر فراوری شده در داخل کشور یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد، شرح داد: هولتر ساخت داخل خدمات پس از فروش دارد که این در مورد نمونه های خارجی وجود ندارد.

در شرکت کاوشگران طب خوارزمی 20 فرصت شغلی به صورت مستقیم و حدود 25 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است که در صورت حمایت از شرکت های دانش بنیان مشخصا این ظرفیت قابل توسعه است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فعالیت های الکتریکی قلب با دستگاهی دانش بنیان به ثبت می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های الکتریکی قلب با دستگاهی دانش بنیان به ثبت می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید