مرگ ملکه مارپیچ نزولی انگلیس را در عرصه جهانی عمیق تر می نماید

به گزارش وبلاگ دانشجو، روزنامه گاردین در مطلبی به واکنش رسانه ها و کارشناسان آمریکایی به موضوع انگلیس پسا برگزیت و پسا الیزابت پرداخت.

مرگ ملکه مارپیچ نزولی انگلیس را در عرصه جهانی عمیق تر می نماید

روزنامه انگلیسی گاردین امروز شنبه در مطلبی به واکنش ناظران و رسانه های آمریکایی به مسئله مرگ الیزابت دوم پرداخت و نوشت: دیدگاه غالب آمریکا از انگلیس پسا برگزیت و پسا الیزابت، اساسا کشوری است که نفوذش در حال کاهش است و در نتیجه بحران های عمدتا خودساخته، در معرض خطر غرق شدن در صحنه دنیای واقع شده است.

مایا جاسانوف استاد تاریخ در دانشگاه هاروارد با اشاره به مبارزه انگلیسی ها با استقلال کنیا، مالایا و قبرس در دهه 50 میلادی معتقد است که انگلیسی ها همچنان به ترک مستعمرات علاقه ندارند. او روح امپراتوری را می بیند که بر روی خوشه ای از بحران های ملی کنونی انگلیس آویزان است.

ایشان ثارور، ستون نویس واشنگتن پست، الیزابت دوم را مقامی توصیف می نماید که از شرایط جنگ دنیای دوم سوءاستفاده کرد. به عقیده او، انگلیس در حال حاضر علاوه بر اینکه امپراتوری خود را از دست داده بلکه موقعیتی در اتحادیه اروپا نیز ندارد و با سرانجام دوره الیزابت موقعیت دنیای آن رو به افول است.

فرانک لونتز تحلیلگر سیاست انگلیس نیز این کشور را در موقعیت حساسی از نظر سیاسی و مالی و حتی عمومی توصیف می نماید و خطر از بین رفتن اتحاد در این کشور را پیش بینی می نماید.

به باور گاردین با مرگ الیزابت دوم روایت رسانه های آمریکایی از انگلیس که پیش از این بر بحران های سیاسی دولت بوریس جانسون، بحران مالی و انرژی متمرکز بود، شامل مسئله افول و کاهش نفوذ آن در دنیا نیز خواهد بود.

به باور کارشناسان باقی ماندن انگلیس در راستا افول، ضربات دیگری را به این کشور ازجمله مسئله استقلال اسکاتلند وارد خواهد نمود.

وبلاگ دانشجو بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مرگ ملکه مارپیچ نزولی انگلیس را در عرصه جهانی عمیق تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ ملکه مارپیچ نزولی انگلیس را در عرصه جهانی عمیق تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید