مشتاقی: تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی روی سکو خواهد ایستاد

به گزارش وبلاگ دانشجو، کارشناس کشتی فرنگی کشورمان گفت: تیم ملی ایران 4 مدال در مسابقات جهانی نروژ کسب خواهد نمود.

مشتاقی: تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی روی سکو خواهد ایستاد

بهرام مشتاقی، کارشناس کشتی فرنگی در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی وبلاگ دانشجو، در مورد اعزام تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به مسابقات دنیای اسلوی نروژ اظهار کرد: همواره بعد از مسابقات المپیک، تیم های ملی کشتی دچار تغییراتی می شوند. در حال حاضر تیم ما شرایطی مشابه سال 2014 دارد که پیروز شدیم جزء سه تیم برتر هم قرار بگیریم، اما 8 وزن روسیه تغییر نموده اند و رقابت پایاپایی با روس ها خواهیم داشت؛ اما مطمئنم که ما می توانیم در رده های دوم یا سوم حضور داشته باشیم.

او در مورد تغییرات در تیم ملی کشتی فرنگی نسبت به مسابقات المپیک 2020 توکیو گفت: ما در بازی های المپیک با 6 وزن شرکت کردیم. در این مسابقات با 10 وزن حضور خواهیم داشت و از کشتی گیران المپیک توکیو فقط محمد علی و محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی به نروژ اعزام شده اند. در سایر وزن ها کشتی گیران جوانی داریم که سابقه قهرمانی دنیا در مسابقات جوانان را هم در کارنامه دارند، اما حضور در مسابقات دنیای برای آن ها مقداری سخت است. همه آن ها شانس گرفتن مدال را در این رقابت ها دارند. مختاری در وزن 72 کیلوگرم، کشتی گیری است که فکر می کنم می تواند به خوبی در این مسابقات بدرخشد.

او ادامه داد: بعد از مسابقات المپیک همه تیم ها سعی می نمایند کشتی گیران را ریکاوری نمایند؛ اما به علت این که مسابقات دنیای نزدیک بوده اند این اتفاق رخ نداد. در حال حاضر همه روی محمدرضا گرایی حساب باز می نمایند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ما می توانیم روی مدال محمدرضا گرایی حساب باز کنیم. محمدعلی گرایی هم اگر چه در مسابقات المپیک 2020 توکیو ناکام بود، اما او هم از شانس های اصلی ما برای کسب مدال در این رقابت ها مثل محمدهادی ساروی است.

مشتاقی در مورد رقبای فرنگی کاران کشورمان در رقابت های نروژ اعلام کرد: روسیه 8 وزن خود را نسبت به مسابقات المپیک تغییر داده است و کشتی گیران شناختی از این افراد تازه ندارند. مطمئنا کشتی های خوب و سختی را در این مسابقات خواهیم دید. ترکیه هم همواره در کشتی فرنگی دارای فرنگی کاران خوبی بوده است. کشور های اسکاندیناوی (سوئد، دانمارک) در برخی از وزن ها، کشتی گیران خوبی دارند. آذربایجان و صربستان هم دیگر حریفان ما در این مسابقات هستند.

کارشناس کشتی فرنگی در مورد پیش بینی اش از تعداد مدال های کشورمان در این رقابت ها اضافه نمود: من قبل از مسابقات المپیک هم محمدرضا گرایی را یکی از شانس های کسب مدال اسم کردم و در حال حاضر هم فکر می کنم در 4 وزن می توانیم کسب مدال کنیم.

او در مورد میزبانی نروژ در مسابقات دنیای کشتی گفت: این کار مثبتی است و همواره نباید مسابقات در کشور های مطرح کشتی برگزار شوند. اتحادیه دنیای کشتی با این کار این رشته را در دنیا ترویج می نماید؛ وگرنه کشتی در مسابقات المپیک حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید

  • مربی تیم ملی کشتی فرنگی: کسی که مدال می خواهد قرعه برایش مهم نیست/ برای برترین نتیجه به نروژ می رویم
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشتاقی: تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی روی سکو خواهد ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتاقی: تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی روی سکو خواهد ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید