اختلال شبکه توزیع سوخت اروپا در پی حمله سایبری

به گزارش وبلاگ دانشجو، مدیر سازمان امنیت فناوری اطلاعات آلمان اظهار کرد: این شرایط جدی بوده اما وخیم نیست. این حمله یک بازرگان نفت بزرگ را هدف گرفته و پرداخت هادر صد هاجایگاه بارگیری سوخت را مختل نموده است.

اختلال شبکه توزیع سوخت اروپا در پی حمله سایبری

شرکت مابانفت (Mabanaft GmbH&Co.KG) که مقادیر بزرگی سوخت را در آلمان ذخیره و توزیع می نماید، روز سه شنبه اعلام نمود سیستمهای فناوری اطلاعات این شرکت هک شده و فعالیتهایش مختل شده است. یک شرکت واسطه که تحویل سوخت به مشتریان داخلی را به وسیله رودخانه راین انجام می دهد، روز چهارشنبه اعلام نمود پایانه های متعدد در قطب تجارت نفت آمستردام-روتردامم-آنتورپ تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته اند.

این وقایع نشان می دهند امنیت سایبری تا چه میزان به نگرانی رو به رشدی در صنعت نفت تبدیل شده است. سال میلادی گذشته شرکت کلونیال پایپ لاین که گرداننده بزرگترین خط لوله سوخت رسانی در آمریکاست، پس از حمله سایبری که این شرکت را ناچار کرد خط لوله خود را ببندد، باج پرداخت کرد. توقف فعالیت این خط لوله باعث کمبود سوخت و افزایش قیمت هادر آمریکا شده بود.

شرکت مابانفت که دیزل، بنزین و نفت کوره توزیع می نماید، پس از حمله هک در 29 ژانویه، ناچار شد شرایط فورس ماژور در آلمان اعلام کند. اقدام مشابه از سوی شرکت اویل تنکینگ دویچه لند که یک شرکت ذخیره سازی سوخت مرتبط است، انجام شد. اعلام شرایط فورس ماژور به یک شرکت اجازه می دهد به تعهدات قراردادی خود به علت شرایطی که از کنترلش خارج است عمل نکند.

شرکت اویل تنکینگ که پایانه هایی را در سطح بین المللی اداره می نماید، تایید کرد که سیستمهایش به همراه مابانفت هک شده است. با این حال اعلام نمود همه پایانه هایش در بازارهای جهانی همچنان در امنیت کامل فعالیت می نمایند. این شرکت در سطح جهانی بیش از 40 پایگاه را اداره می نماید.

به گفته شرکت ریورلیک، پایانه های متعدد در قطب تجارت نفت اروپا تحت تاثیر مسائل فناوری اطلاعات قرار گرفته اند.

طبق ایمیلی که به وسیله بلومبرگ مشاهده شده است، شرکت سی تنک ترمینال که تاسیسات ذخیره سازی گسترده ای در آنتورپ دارد، از حمله سایبری متاثر شده است. در این نامه که از سوی یک شرکت همکاری نماینده با سی تنک بوده است، تایید شده است سیستمهای فناوری اطلاعات این شرکت ذخیره سازی با اختلال غیرمنتظره ای روبرو شده اند.

نشریه هندلزبلات گزارش کرد دادستان هاسرگرم تحقیق هستند تا دریابند آیا شرکت مادر مابانفت قربانی حمله باج افزاری شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مابانفت پیشتر گفته بود همه گروه هابه کوشش برای برگرداندن هر چه سریعتر فعالیت هابه شرایط عادی در همه پایانه ها ادامه می دهند. با این حال به درخواست باج یا زمان برطرف این شرایط اشاره ای نکرد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "اختلال شبکه توزیع سوخت اروپا در پی حمله سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال شبکه توزیع سوخت اروپا در پی حمله سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید