طرز تهیه ژله بستنی رنگی

به گزارش وبلاگ دانشجو، خبرنگاران : ژله بستنی از دسرهای خوشمزه و پرمصرف در جشن هاست.

طرز تهیه ژله بستنی رنگی

طرز تهیه یک ژله بستنی رنگی را آموزش داده ایم.

به گزارش وبلاگ دانشجو، برای تهیه این ژله به 6 رنگ پودر ژله احتیاج داریم و دو بسته پودر ژله آلوئه ورا و بستنی وانیلی

طرز تهیه ژله بستنی رنگی

دو بسته پودر ژله آلوئه ورا را با سه لیوان آب جوش ترکیب کنید و روی حرارت غیر مستقیم قرار بدهید تا ژله شفاف گردد. سپس از حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک گردد. حالا دو لیوان بستنی به دمای محیط رسیده را با ژله آلوئه ورا ترکیب کنید و کنار بگذارید.

از هر رنگ پودر ژله رنگی یک قاشق غذاخوری جدا کنید و 5 قاشق غذاخوری آب جوش اضافه کنید و روی شعله غیر مستقیم قرار بدهید تا ذرات ژلاتین حل گردد(بهتر است شما نسبت به مدل قالب تان ژله ها را درست کنید به این صورت که اول قالب ژله را با آب میزان گیری کنید و بعد راحت می توانید میزان مناسبی از پودر ژله را درست کنید)حالا ژله های رنگی را که درست کردید کنار بگذارید تا از حرارت بیفتد. برای هر رنگ یک قاشق غذاخوری بستنی کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد و وقتی ژله ها و بستنی ها هم دما شدند آنها را با هم ترکیب کنید، حالا قالب پلاستیکی را چرب کنید و از هر رنگ داخل شیارها بریزید.

نکته:

بهتر است از هر رنگ که داخل شیارها می ریزید 3 تا شیار فاصله بگذارید بعد رنگ بعدی را بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد. در این صورت رنگ های تان باهم قاطی نمی گردد و رنگ های بعدی را داخل شیارهایی که از سری قبل خالی مانده بریزید. با این کار ژله تان خیلی تمیز می گردد؛ به این صورت که اگر دست تان بلرزد یا اشتباهی ژله داخل شیار کناری گردد مخلوط نمی گردد چون از قبل ژله داخل یخچال بسته شده و آرام با دستمال می توانید آن را تمیز کنید.

حالا که تمام شیارهای قالب را پر از ژله رنگی کردید مجدد داخل یخچال بگذارید تا ببندد. مراقب باشید خیلی زمان طولانی نگردد درحد نیم بند شدن، حالا ژله را از یخچال بیرون آورده و آلوئه ورا بستنی که از قبل درست کردید را خیلی آرام بریزید روی ژله های رنگی، قالب را پر از ژله آلوئه ورا بستنی کنید و آرام دوباره به یخچال منتقل کنید و 24 ساعت داخل یخچال بماند تا حسابی ببندد.

برای برگرداندن ژله کافی است لبه ها را با چاقو از قالب جدا کنید و داخل یک بشقاب مرطوب برگردانید.

منبع: رکنا

به "طرز تهیه ژله بستنی رنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ژله بستنی رنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید