عکس ، فراوری پارچه ضد حشره با صرف میلیون ها دلار !

به گزارش وبلاگ دانشجو، ایرنا نوشت: محققان با استفاده از نانوذرات پارچه ای فراوری کردند که می تواند حشرات را دفع کند. این پارچه شامل فرمولاسیونی حاوی اسپری های زیستی ضدحشرات و کرم های دفع کننده است که با مواد گیاهی فعال زیستی برای کنترل تاثیر نیش پشه ها تهیه شده است.

عکس ، فراوری پارچه ضد حشره با صرف میلیون ها دلار !

محققان گروه شیمی دانشگاه ایالتی کادونا واقع در کشور نیجریه، در تلاشند از این فناوری برای کاهش بیماری هایی نظیر مالاریا استفاده نمایند.

وی گفت: نوع پارچه ای که در این تحقیق تهیه شده است، به شکل لباسی در آمده که در طول شبانه روزی از فرد محافظت می نماید.

به گفته زکاری لادن سرپرست محققان این پروژه تحقیقاتی، این محصول نتیجه یاری هزینه تحقیقاتی چند میلیون دلاری، تحت پوشش صندوق تحقیقات ملی سال 2020 (NRF) کادونا و صندوق اعتماد آموزش عالی (TETFUND) بوده و با همکاری دانشگاه بینگام و دانشگاه فناوری VAAL، آفریقای جنوبی صورت گرفته است.

وی می گوید: پارچه تولیدشده در این تحقیق با عنوان توسعه پارچه سازگار با محیط زیست و دفع نماینده پشه، حاوی نانوذرات محصورشده با ترکیبات زیستی فعال Vitex با نانوذرات محصورشده با مواد فعال زیستی Vitex Negundo برای کنترل پشه ها، ترکیب شده است.

به گفته محققان این پروژه، به جای استفاده مداوم از حشره کش های شیمیایی می توان از پارچه نانویی می توان برای دفع حشره ها استفاده کرد.

این محققان بعلاوه فناوری را ارائه کردند که در آن نوعی اسانس گیاهی ضروری را می توان از گیاهان جدا کرد و در صنایع آرایشی، دارویی و طعم دهنده ها بکار برد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، فراوری پارچه ضد حشره با صرف میلیون ها دلار !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، فراوری پارچه ضد حشره با صرف میلیون ها دلار !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید