ماجرای امحاء 250 تن سرُم وارداتی چه بود؟

به گزارش وبلاگ دانشجو، رییس سازمان غذا و دارو درباره امحاء 250 تن سرم وارداتی تاریخ مصرف گذشته که در گمرک بود، گفت: این سرم ها سال 96 وارد شده بود که گمرک به علت گذشتن تاریخ انقضاء این محموله را ترخیص نکرد.

ماجرای امحاء 250 تن سرُم وارداتی چه بود؟

به گزارش فارس، بهرام دارایی با اشاره به اینکه شرکت داروسازی شیرازسرم در سال 96 این محموله دارو را وارد نموده بود، اظهار کرد: زمانی که این محموله وارد گمرک می گردد، معاون وقت سازمان غذا و دارو به ریاست وقت سازمان گمرک کشور در تاریخ 97/9/19 نامه می زنند که به دلیل کمبود و احتیاج بیمارستان ها این محموله ترخیص گردد.

وی افزود: گمرک در جواب نامه رئیس اسبق سازمان غذا و دارو با توجیه اینکه دو سوم یا 65 درصد تاریخ انقضاء این سرم ها گذشته است با ترخیص محموله موافقت نمی کند، بنابراین در خصوص این موضوع مسئولان وقت گمرک باید جوابگو باشند، چراکه علی رغم اینکه سازمان غذا و دارو متولی بوده و درخواست ترخیص نموده، این محموله آزاد نشده است.

وی با رد این مساله که محموله دیگری از سرم ها شامل 280 تن سرم دیالیزی نیز در گمرک به جای مانده باشد، گفت: اگر سرمی وارد گردد، بدون اینکه در گمرک بماند ترخیص می گردد و روزی حداقل پانصد هزار عدد سرم نیز در داخل کشور فراوری می گردد. بنابراین این گفته ها پایه و اساس ندارد.

منبع: فرارو

به "ماجرای امحاء 250 تن سرُم وارداتی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای امحاء 250 تن سرُم وارداتی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید