پزشکان قبل از اعلام تعرفه ها، ویزیت را بالا بردند!

به گزارش وبلاگ دانشجو، با اینکه هنوز افزایش تعرفه های درمانی به مراکز درمانی ابلاغ نشده، اما بسیاری از پزشکان خودسرانه اقدام به بالابردن حق ویزیت ها نموده اند.

پزشکان قبل از اعلام تعرفه ها، ویزیت را بالا بردند!

به گزارش همشهری، به گفته بیماران، ویزیت های 60تا 70هزار تومانی سال گذشته از ابتدای سال جاری به 100هزار تومان رسیده است.

هر چند که براساس مصوبه هیأت دولت، تعرفه های پزشکی در بخش دولتی به طور میانه 19.5درصد و در بخش خصوصی 24درصد افزایش دارد، اما هنوز به مراکز درمانی ابلاغ نشده و طبق قانون افزایش تعرفه ها، فعلا غیرقانونی است.

ماجرای افزایش تعرفه های بخش درمان، چالش هر ساله نظام سلامت است؛ از یک سو مردم نگران گرانی ها هستند و از سوی دیگر، پزشکان و متخصصان، خواهان افزایش تعرفه ها. در این شرایط هر سال هم پول بیشتری از جیب مردم می رود. سال جاری، اما وعده داده شده که افزایش تعرفه ها با حمایت قابل توجه بیمه ها همراه خواهد بود.

اما نکته اصلی اینجاست که بیمه ها طی سال های گذشته حمایت مناسبی برای جبران خسارت های درمانی مردم نداشته اند؛ مسئله ای که در نظرسنجی ایسپا هم اعلام شده که بیش از 50درصد مردم از خدمات درمانی بیمه ها رضایت ندارند و سازمان تامین اجتماعی هم با پوشش 43میلیون نفری بیشترین اندازه نارضایتمندی را به خود اختصاص داده و از مجموع بیمه شده های این سازمان 52درصد، خدمات ارائه شده را مطلوب نمی دانند.

منبع: فرارو

به "پزشکان قبل از اعلام تعرفه ها، ویزیت را بالا بردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان قبل از اعلام تعرفه ها، ویزیت را بالا بردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید