کدام زبان برنامه نویسی برای کارفرمایان مجذوب کننده تر است

به گزارش وبلاگ دانشجو به نقل از زد دی نت، پلتفرم جذب کدنویس کدینگ دوجو، آگهی های شغلی را در وب سایت مشاغل خود آنالیز کرد تا دریابد کدام زبان های برنامه نویسی در سال 2022 بیشترین تقاضا را در میان کارفرمایان داشته اند.

کدام زبان برنامه نویسی برای کارفرمایان مجذوب کننده تر است

بر همین اساس، پایتون، جاوا، SQL و جاوا اسکریپت بیشتر در تبلیغات شغلی برای جذب نیرو ظاهر می شوند و هر کدام در بیش از 50000 فهرست جذب نیروی کار وجود داشته اند. تقاضای جذب نیرو برای هر چهار زبان برنامه نویسی مذکور شاهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با دو سال گذشته بوده است بوده اند. کارشناسان این فرایند را بسیار منطقی دانسته اند، زیرا شرایط مالی در دنیا پس از کاهش شیوع ویروس کرونا تا حدی بهتر شده است.

بر اساس داده های تحلیل شده به وسیله Coding Dojo، زبان برنامه نویسی بسیار مورد تقاضا، جاوا است. زبان برنامه نویسی جاوا که به طور گسترده در برنامه های تلفن همراه اندروید، برنامه های دسکتاپ، تلویزیون های هوشمند و جاهای دیگر استفاده می گردد، در بیش از 80000 فهرست مشاغل مورد تقاضای کدینگ دوجو وجود داشته است.

یافته ها نشان می دهد که جاوا پس از کاهش کمی محبوبیت در سال های 2020 و 2021 و پایین آمدن در فهرست های رتبه بندی به دلیل افزایش محبوبیت پایتون، در حال بازگشت به فرایند محبوبیت قبلی است و پایتون فعلاً بعد از آن در رتبه دوم محبوبیت است. رتبه سوم و چهارم به اس کیو ال و جاوااسکریپت و رتبه های پنجم و ششم به سی پلاس پلاس و سی شارپ تعلق داشته و رتبه های بعدی مربوط به سی، گو، رابی و اسمبلی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کدام زبان برنامه نویسی برای کارفرمایان مجذوب کننده تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام زبان برنامه نویسی برای کارفرمایان مجذوب کننده تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید