طراحی گرافیکی و چاپ

آفرودر درجه یک ژاپنی!

تویوتا از جدیدترین آفرودر خود با نام تاکوما تریل هانتر رونمایی کرد. این جان سخت ژاپنی در واقع مدل 2024 پیکاپ تاکوما است که تجهیزات بیراهه نوردی اختصاصی را همراه خود دارد تا یک تریل هانتر تمام عیار باشد.

30 اردیبهشت 1402

نویسندگان صاحب نامی در این پشت بام تربیت شده اند

مسجد جوادالائمه (ع) در محله امامزاده عبدالله (ع)، خیابان شهید برادران فلاح، یک برنامه ویژه دارد: کارگاه داستان نویسی، کارگاهی که نام مرحوم استاد امیرحسین فردی بر سردر آن یادآور مردی خوش قلم و دوست داشتنی است.

6 بهمن 1401

نسبت فراوری علم به صنعت در کشور پایین است

مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در کشور نسبت فراوری علم به صنعت پایین است و به طور کلی در ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف هستیم.

2 تیر 1401

نانوحسگری برای تشخیص ویروس کرونا با چشم غیرمسلح

محققان اثربخشی زیست حسگر CASCADE خود را بررسی کردند. این حسگر امکان تشخیص اسید ریبونوکلئیک (RNA) ویروس کرونا را با چشم غیر با کمک نانوذرات طلا (AuNPs) فراهم می کند.

19 خرداد 1401

راههایی برای درمان گلودرد

گلودردی که با نظر پزشک، احتیاج به مصرف آنتی بیوتیک یا سایر داروها ندارد، معمولاً با یک سری درمان های خانگی بهبود می یابد.

6 آبان 1400

دو خبر نو پزشکی

سیگارها حاوی صدها نوع مختلف از باکتریها می باشند، از جمله آنهایی که سبب بیماری در انسانها می گردند. این باکتریها می توانند در ابتلا به عفونتهای تنفسی وریوی نقش داشته باشند. اغلب پژوهشگران بر روی اثر مواد شیمیایی موجود در سیگارها و بخصوص آنهایی که...

21 مهر 1400

چی بهتر از ماهی؟!

با این که در چند سال اخیر فراوری ماهی و سایر آبزیان در سطح کشور افزایش چشم گیری داشته ولی هنوز هم درصد بالایی از هموطنان ما رغبت چندانی به خوردن ماهی و سایر آبزیان نشان نمی دهند که بدون شک یکی از علل عمده آن، شناخت ناکافی از ارزش های غذایی و دارویی گوشت...

31 شهریور 1400

تاثیر شگفت انگیز چاپ گراور در صنعت بسته بندی

صنعت گراور به کدام سو می رود؟چاپ گراور پیروز شده در عرصه بسته بندی موقعیت خود را حفظ کرده و آن را ارتقا بخشد. این فرایند برای بسیاری از صاحبان برند، فرآیند چاپ برگزیده است و خواهد بود. پویایی بازارهای کشورهای آسیایی از جمله چین و هند، تجدید حیات بازارهای...

10 مرداد 1400

اینکه ایرانیان کتابم را بخوانند، افتخارآمیز است

به گزارش خبرنگاران آیین رونمایی از کتاب هنر امکان نوشته بنجامین زاندر سه شنبه، یکم تیرماه با حضور ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی؛ میلاد حسینیان، مدیر موسسه انتشاراتی اطلس پیدایش؛ هومن عباسپور، رییس انجمن...

9 مرداد 1400

شناسایی یک نشانه مهم که بروز آلزایمر را هشدار می دهد

پژوهشگران هندی در بررسی نو خود دریافته اند که ضعیف شدن سیگنال های الکتریکی مغز می تواند یکی از نشانه های ابتدایی بروز بیماری های عصبی مانند آلزایمر باشد.

29 تیر 1400