صنایع دستی

افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشاهیر

رویداد توانمندسازی و بازارچه صنایع دستی تکوک با حضور سیدمحمدحسین حجازی (مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد) و مریم جلالی (معاون صنایع دستی کشور) افتتاح شد.

29 اسفند 1402

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بومی استان بوشهر در مجموعه توریستی فرهنگی کاتارای قطر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بومی استان بوشهر در مجموعه توریستی فرهنگی کاتارای قطر صورت گرفت.

7 آذر 1401

معرفی کامل جزیره های جنوب ایران

معرفی جزیره های جنوب ایرانجزیره های جنوب ایران را می توان جواهر پنهان این کشور دانست. خیلی از ما فقط جزیره قشم و کیش را می شناسیم که برای خرید و تفریحات لاکچری مناسبند. اما به غیر از این دو جزیره گردشگری، جزیره های کوچکتر با طبیعت بکر تری هم در خلیج فارس...

12 شهریور 1401

شهر شکی ؛ دروازه ای به جاده تاریخی ابریشم

یکی از زیباترین کشورهای همسایه ما، کشور آذربایجان است که با دارا بودن توان گردشگری بالا، هر ساله بسیاری از افراد آن را انتخاب می نمایند. نکته مهم در سفر به آذربایجان این است که بیشتر گردشگران تنها از باکو تماشا می نمایند و دیگر شهرهای زیبا و مهم آذربایجان...

13 مرداد 1401

پیش به سوی فَشتَکه ؛روستای هنرمندان حصیرباف

خبرنگاران : این بار می خواهم شما را ببرم به فشتکه؛ روستایی سرسبز و زیبا در خُمام گیلان. جایی در نزدیکی بندر انزلی. اگر در فصل تابستان به این روستا سفر کنید سمفونی جیرجیرک های این روستا جای همهمه صدای خودروهایی را که در شهرها ویراژ می دهند، می گیرد.

10 مرداد 1401

چهارمین کارگاه آموزشی پرنده نگری، به زودی در کاخ موزه سعد آباد

چهارمین کارگاه آموزشی پرنده نگری از طریق خانه طبیعت گردی ایران و با همکاری باشگاه پرنده نگری ایرانیان در تاریخ 28 مرداد ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

20 تیر 1401

برنامه ریزی و اعلام فراخوان برای برگزاری سه مسابقه بزرگ ملی در حوزه صنایع دستی

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، برنامه ریزی و اعلام فراخوان برای برگزاری سه مسابقه بزرگ ملی در حوزه صنایع دستی صورت می گیرد.

18 تیر 1401

فصل نو فعالیت مجموعه نیاوران همزمان با روز جهانی موزه آغاز می گردد

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، فصل نو فعالیت مجموعه نیاوران همزمان با روز جهانی موزه آغاز می گردد.

3 تیر 1401

معرفی جاذبه های چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه گردشگری تهران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی جاذبه های این استان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران آغاز شد.

24 خرداد 1401

ردپای انسان های عصرحجر در حاشیه کویر نمک

تحقیقات باستان شناسی اخیر نشان داده است که انسان عصرحجر که تازه از کوه فرود آمده و در دشت سکونت گزیده بود، روی راستا کمانی شکل اطراف کویر نمک سکونت داشت.

9 اردیبهشت 1401

طرح اکو موزه بافت تاریخی لافت اجرایی می گردد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: طرح اکو موزه بافت تاریخی لافت اجرایی می گردد.

29 آبان 1400

صدور و تمدید پروانه فراوری انفرادی برای 772 نفر از فعالان صنایع دستی اردبیل

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اردبیل گفت: سال جاری پروانه فراوری انفرادی برای 772 نفر از فعالان این حوزه صادر یا تمدید شده است.

20 آبان 1400

سامان دهی محوطه باستانی شهریری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست سال جاری اقدامات برای سامان دهی و حفاظت از محوطه باستانی شهریری مشگین شهر پیشرفته است.

14 آبان 1400

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی فیروزکوه

فیروزکوه یکی از شهرهای دیدنی کشور بوده که در منتهی الیه شرق استان تهران و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته است. فیروزکوه با مساحتی حدود 2310 کیلومتر شامل دو بخش مرکزی و ارجمند و شهرهای فیروزکوه و ارجمند هست. هم اکنون فیروزکوه بر سر راه یکی از حساس...

9 مرداد 1400