خوشمزه ترین شکلات های جهان!

به گزارش وبلاگ دانشجو، خوشمزه ترین شکلات های جهان

وقتی صحبت از خوراکی های خوشمزه و مخصوصا شیرینی باشد فکر ما سمت هزار و یک شیرینی خوشمزه می رود. شیرینی ها در انواع شکل ها و سایزها و طعم ای مختلفی هستند و هر کشوری هم نوعی شیرین مختص به خود را دارد. لازم به گفتن نیست که به هر کشوری که سفر کنید باید این شیرینی های خوشمزه را حتما امتحان کنید. بعد از خواندن این لیست از خوشمزه ترین شکلات های جهان باید حواستان را حسابی جمع کنید چون احتمالا دیگر نتوانید در برابر آن ها مقاومت کنید و هر چه زودتر به فکر هر راهی بیفتید تا خودتان را به این شکلات ها برسانید! با خبرنگاران همراه شوید:

خوشمزه ترین شکلات های جهان!

خوشمزه های ترکی- ترکیه

شیرینی ترکی ای که به لوکوم هم معروف است از خوشمزه ترین شکلات های جهانست که فرم ژله ای مانند دارد و داخل آن با شکر و نشاسته پر شده است. این خوشمزه ترکی رنگ ها و شکل های مختلفی دارد و گاهی از مواد دیگر مثل پسته، گل قرمز و حتی برگ لیمو هم برای طعم دهی به آن استفاده می گردد. در سفر به ترکیه حتما این شیرین را تست کنید و می توانید به عنوان سوغاتی هم بخرید.

کافی کریسپ- کانادا

کافی کریسپ از آن دست خوراکی هایی است که فقط و فقط مختص کاناد است و در واقع نوعی شکلات بار است که بیشتر آن را با نوشیدنی های گرم مثل قهوه یا چایی می خورند. این شکلات از وانیل، قهوه، آرد طعم دار شده و بالاخره شیر شکلاتی درست شده است.

پکی- ژاپن

پکی در واقع ترکیبی از بیسکوییت های به هم چسبان است که بوسیله یک نوع شکلات بسیار خاص در کنار هم نگه داشته شده اند. ابداع نمایندگان این شکلات حتی فضایی را در پایین آن خالی نگه داشته اند تا وقتی که می خواهید این بیسکوییت ها را در دست بگیرید، دستتان شکلاتی نگردد. این شکلات که در لیست خوشمزه ترین شکلات های جهان است اولین بار در سال 1996 فروخته شد با این حال در آن موقع به اندازه امروز طعم ای آن متنوع نبود. امروزه طعم هایی مثل پکی با طعم چای سبز، شیرینی و خامه، توت فرنگی و… هم به بازار عرضه شده است. این شکلات حالا محبوبیت جهانی دارد.

مالتزرز- بریتانیا

شاید تا حالا شکلات های مارس را خورده باشید، مالتزرز هم محصولی دیگر از فراوری نمایندگان همین شکلات مارس است. شکلات هایی که به شکل توپ هستند و رویه شکلات شیری دارند. مالتزرز ها اصلا سنگین سنگین نیستند و طعم بسیار خوشایندی دارند که همین باعث محبوبیت آن ها شده است. البته مالتزرز فقط به شکل شکلات تنها سرو نمی گردد، بریتانیایی ها عادت دارند تا از این شکلات های خوشمزه در کیک هایشان هم استفاده نمایند. در انگلستان نوعی پای به نام پای مالتزرز هم هست که می توانید تصویر آن را در پایین ببینید.

هاریبو گامی کندی- آلمان

وقتی که صحبت از خوردنی های خوشمزه آلمانی می گردد بسیاری ازافراد فورا ذهنشان سمت غذای اشپتزل این کشور می رود اما وقتی صحبت از خوشمزه ترین شکلات های جهان باشد، هاریبو اولین اسمی است که در این کشور به گوش می رسد. شکلات های هاریبو شکل های مختلفی دارند از اشکال خرسی گرفته تا قلب، آدمک، مار و… جدا از اشکال مختلف این خوشمزه ها، رنگ های مختلفی هم دارند از سبز کله غازی گرفته تا نارنجی و… خوردن این پاستیل ها خوشمزه از آن دست خوردنی هایی است که همواره آدم دلش می خواهد.

کیندر بوئنو- ایتالیا

کیندر بوئنو هم از خوشمزه ترین شکلات های جهان محصول کشور ایتالیا است. این شکلات در واقع نوعی کرم فندق است که از لایه های شکلات شیری تشکیل شده است. این شکلات اولین بار در سال 1990 در کشور ایتالیا به بازار آمد و خلیی زود توانست در کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل وآرژانتین به محبوبیت برسد. این شکلات خوشمزه در ایتالیا هم مورد مورد علاقه بچه ها و هم بزرگسالان است.

چسبونکی های نیوزیلند- نیوزیلند

این شکلات های نیوزیلندی از نوع چسبان هستند، حتما تا حالا شکلات های چسبان را خورده اید منظور شکلات هایی هستند که موقع خوردن کاملا کش می آیند. اگر چه شاید فکر کنید که حتما شکلات های چسبونکی نیوزلندی هم مثل همین شکلات هاست با این حال تفاوت زیادی بین آن هاست. این شکلات ها رنگ های چشمگیری از نارنجی جیغ گرفته تا صورتی پر رنگ دارند و تماشا آن ها هر کسی را به جهانی شیرین بچگی می برد. نیوزلندی ها معمولا این شکلات ها را بعد از غذا به عنوان یک دسر و یا به همراه نوشیدنی می خورند.

شکلات های برنجی- کره

برای شناختن مورد بعدی از خوشمزه ترین شکلات های جهان این بار سراغ کره می رویم، شکلات های برنجی که در این کشور به نام nurungji هم شناخته می شوند. بله درست خواندید برنجی، در این شکلات ها از برنج به عنوان ترکیب اصلی استفاده می گردد آن ها برنج را مدت زیادی با آسیاب کاملا خرد می نمایند و بعد هم مدت زیادی روی حرارت قرار می دهند و همین باعث می گردد تا این شکلات ها طعم سوختگی دلپذیری داشته باشند.

شاید فکر کنید که این مزه اصلا باب میل نیست نمی تواند خوشمزه باشد با این حال فکر کنیم ارزش یک بار امتحان کردن را داشته باشد. این شکلات نه تنها در کره بلکه در کشور چین هم شناخته شده است و در کشورهای اطراف آسیایی هم به فروش می رسد.

شکلات کاپوچینوی کوپیکو- تایلند

خوراکی های خوشمزه تایلند فقط مختص به غذاهای خاص آن نیست، در این کشور نوعی شکلات به نام کوپیکو وجود دارد که محصول خود تایلند است. این شکلات در واقع نوعی شکلات کاپوچینویی است که تایلندی ها ترکیب خاص خود را به آن اضافه می نمایند و به این ترتیب طعمی خاص به آن می دهند. اگر عاشق کاپوچینو هستید ولی دوست ندارید تا اندازه زیادی کافیین را هر بار در فنجانتان ببینید پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به تایلند حتما این نوع شکلات را یکبار امتحان کنید. این شکلات در خود تایلند ساخته می گردد و به کشورهای اطراف هم صادر می گردد.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "خوشمزه ترین شکلات های جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین شکلات های جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید