طرز تهیه کتلت گوشت چرخ نموده با سیب زمینی

به گزارش وبلاگ دانشجو، زندگی امروز / دستپخت مامان ها همواره خوردن دارد. با اینکه هنوز اکثرا غذاهای سنتی درست می نمایند اما غذاهایشان هیچ وقت تکراری نمی گردد و همواره هوادار دارد. مثلا همین کتلت گوشت و سیب زمینی که از زمانی که یادمان می آید در برنامه غذایی شان بوده و هنوز هم هست.

طرز تهیه کتلت گوشت چرخ نموده با سیب زمینی

به گزارش زندگی امروز به نقل از وب سایت سوران، دستپخت مامان ها همواره خوردن دارد. با اینکه هنوز اکثرا غذاهای سنتی درست می نمایند اما غذاهایشان هیچ وقت تکراری نمی گردد و همواره هوادار دارد. مثلا همین کتلت گوشت و سیب زمینی که از زمانی که یادمان می آید در برنامه غذایی شان بوده و هنوز هم هست.

مواد اولیه:

روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

گوشت چرخ نموده 250 گرم

گوجه فرنگی 5 عدد

سیب زمینی 250 گرم

پیاز رنده شده 2 عدد عظیم

سیر رنده شده 3 حبه

تخم مرغ 1 عدد

آرد نخودچی سه قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده سه قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

پودر زیره سبز یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا پیاز و سیب زمینی و سیر را رنده نموده و بعد گوشت چرخ نموده و تخم مرغ و ادویه را به مواد اضافه می کنیم و حدود 5 الی 10 دقیقه مواد را خوب ورز می دهیم جعفری و پودر زیره را هم اضافه می کنیم، در مرحله آخر آرد نخود چی را به مواد اضافه می کنیم و مواد را ورز می دهیم، تابه را روی حرارت می گذاریم و داخل آن روغن میریزیم وقتی که روغن داغ شد حرارت را کم می کنیم و از مواد به مقدار دو قاشق غذاخوری کف دست ریخته و به شکل بیضی درآورده و در روغن سرخ می کنیم یک طرف که طلایی شد طرف بعد را هم سرخ می کنیم. در آخر هم گوجه فرنگی را حلقه حلقه نموده و در روغن سرخ می کنیم و همراه کتلت سرو می کنیم.

منبع: زندگی روز

به "طرز تهیه کتلت گوشت چرخ نموده با سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت گوشت چرخ نموده با سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید