غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان به تعامل بپردازیم

به گزارش وبلاگ دانشجو، رئیس جمهور افغانستان که به واشنگتن سفر نموده است پس از ملاقات با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری شرکت کرد.

غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان به تعامل بپردازیم

بر اساس این گزارش، اشرف غنی در این نشست خبری گفت: به تصمیم بایدن برای عقب نشینی از افغانستان احترام می گذاریم و باید با پیامدهای این موضوع به تعامل بپردازیم.

وی با بیان اینکه این تصمیم مرحله جدیدی را در روابط دو طرف خواهد گشود، اضافه نمود: سفارت آمریکا در کابل به فعالیت های خود ادامه خواهد داد و رئیس جمهور بایدن بر تداوم ارائه یاری های انسانی و مالی به افغانستان تاکید نموده است.

رئیس جمهور افغانستان در بخشی دیگر از سخنانش طالبان را به توقف درگیری ها و وارد شدن به فرایند سیاسی دعوت کرد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ملاقات با رئیس جمهور افغانستان در واشنگن گفت که علیرغم خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، شراکت بین دو طرف انتها نخواهد یافت و ادامه دارد.

به گزارش وبلاگ دانشجو به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا در ملاقات با همتای افغانستانی خود در واشنگتن گفت که شراکت بین دو طرف انتها نخواهد یافت.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در ملاقات با اشرف غنی اضافه نمود که علیرغم عقب نشینی نظامیان آمریکا از افغانستان شراکت کابل-واشنگتن ادامه خواهد داشت.

بایدن بعلاوه گفت: افغانستان احتیاج دارد آینده خود را معین کند.

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا گفته است نظامیان آمریکایی در افغانستان تا 11 سپتامبر آینده به صورت کامل از این کشور خارج خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان به تعامل بپردازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان به تعامل بپردازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید