پرش جنرال موتورز به دنیای برقی ها!

به گزارش وبلاگ دانشجو، شورولت خط فراوری خودروهای برقی خود را در پاییز 2023 توسعه خواهد داد تا شامل مدل اکو ناکس الکتریکی Equinox EV، یک شاسی بلند کامپکت ارزان و کاربردی که با قیمت تقریبی حدود سی هزار دلار در ایالات متحده آغاز می گردد. این خودرو در تریم های LT و RS از پلتفرم Ultrium جنرال موتورز استفاده خواهند کرد.

پرش جنرال موتورز به دنیای برقی ها!

استیو هیل، نایب رئیس شورلت، گفته است:

Equinox همواره نقش مهمی برای شورلت به عنوان دومین برند پرفروش داشته است. ارائه یک گزینه خودروهای برقی ارزان در پرتیراژترین بخش صنعت، ثابت می نماید که Chevy میخواهد خودروهای برقی را در دسترس همه قرار دهد.

در تصاویر زیر شما شورولت اکو ناکس 2019 غیربرقی را می بینید که اولین مدل آن در سال 2005 ساخته شد و دارای موتوری یک و نیم لیتری تا 2 لیتری است و یکی از پرفروش های شرکت شورولت تا به حال بوده است.

شورولت اکو ناکس 2022

شورولت اکو ناکس 2022

قبلی 1 از 2 بعدی

اما ظاهراً جنرال موتورزی ها نمی خواهند که به غیر از شورولت بولت، خودروی کاملاً تازهی را، با نام و پلتفرم تازه به بازار ارائه نمایند. از این رو ریدیزاین کامل بدنه مدل اکیویی ناکس در دستور کار قرار گرفته شده است، و شورولت می خواهد که با خوش نامی این مدل، پای خود را به عرضه EV یا همان خودروهای الکتریکی بیشتر باز کند. البته تا پاییز 2023 باید برای این خودروها که شامل یک مدل بلیزر، پیکاپ سیلورادوی برقی و همین مدل اکو ناکس منتظر باشیم تا رفته رفته به انبوه خودروهای برقی اضافه گردند.

شورولت اکو ناکس الکتریکی

تغییراتی که در استایل این کراس اوور شاهد هستیم نمایان گر این مسئله است که در نمای جلو شباهت خاصی با مدل کامارو ایجاد شده است و در یک نگاه این مدل را به یاد بیننده می اندازد. از یک سوی، جلوپنجره وسیع و عریض خودرو که حالتی تهاجمی دارد بیشتر از پیش خودنمایی می نماید، و از سوی دیگر چراغ های خطی شکلی که تمامی عرض خودرو را پوشش داده اند، دیگر این روزها نمادی از خودروی برقی (الکتریکی) شده است.

در نمای جانبی هم ابعاد بزرگتر رینگ و لاستیک های خودرو، نسبت به مدل قبلی خودنمایی می نمایند، بعلاوه پروفایل کناری خودرو به نحوی طراحی شده که بیش از آنکه مانند نسل پیشین، یک خودروی شاسی بلند با ابعاد کوچک نشان داده گردد، بیشتر یک کراس اوور با ارتفاع کلی کابین کمتر دیده شده و به قابلیت های سواری شهری آن بیشتر توجه شده است.

گلگیرهای برجسته قوس دار، که در مدل تازه اغراق بیشتری دارند، حس پویایی و اسپرت بودن این کراس اوور را تشدید نموده و حالتی جوان پسندانه تری به اکو ناکس داده اند.

شورولت اکو ناکس الکتریکی

نمای عقب هماهنگی خوبی با نمای جلوی خودرو دارد و چراغ های عقب باریک و یک دست، به خوبی در بالاترین جای ممکن قرار گرفته شده اند و حس اکتیو بودن این خودرو را اضافه نموده است. ستونی C عقب هم با ترکیب رنگ مشکی پیانویی سقف، استایلی شبیه به سکان عمودی هواپیماهای جنگنده را ارائه می نماید که تاکیدی بر جنگنده بودن و اسپرت بودن این کراس اوور EV دارد.

نمای داخل شورولت اکو ناکس الکتریکی

قرار است که مجموعه باتری این خودرو، با هر بار شارژ بین 250 تا 300 مایل را پیمایش کند که برای یک خودروی برقی سی هزار دلاری جهش بسیار خوبی است.

خرید و فروش و قیمت خودروهای شورولت

منبع: بلاگ دیوار

به "پرش جنرال موتورز به دنیای برقی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرش جنرال موتورز به دنیای برقی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید