چرت بزنید مسائل حل می شوند

به گزارش وبلاگ دانشجو، متخصین دانشگاه کالیفرنیا در یافته اند، در شکل دهی افکار و پیدا کردن راه حل مفید است. گاهی اوقات در مورد برخی از مسائل به وجود آمده باید مدت ها فکر کرد و روی آن کارکرد تا بتوان آن را حل کرد؛ اما در مورد مسائلجدید و ناگهانی، گاهی یک چرت زدن کوتاه باعث افزایش قدرت خلاقیت و تفکر می شود؛ زیرا این چرت کوتاه به مغز برای

چرت بزنید مسائل حل می شوند

چرت بزنید مسائل حل می شوند

چرت زدن کوتاه نه تنها آدم را سر حال می آورد. بلکه به افزایش توانایی فرد در حل مسائل هم کمک می کند.

متخصین دانشگاه کالیفرنیا در یافته اند، در شکل دهی افکار و پیدا کردن راهکار مفید است. گاهی اوقات در مورد برخی از مسائل به وجود آمده باید مدت ها فکر کرد و روی آن کارکرد تا بتوان آن را حل کرد؛ اما در مورد مسائلتازه و ناگهانی، گاهی یک چرت زدن کوتاه باعث افزایش قدرت خلاقیت و تفکر می شود؛ زیرا این چرت کوتاه به مغز برای ساخت ارتباطات تازه ومفید بین ایده ها و نظرات غیر مرتبط کمک می کند و این همان کلید اصلی خلاقیت است.

البته لازم به ذکر است قبلاً هم به اثبات رسیده بودکه چرت زدن بعدازظهر در مقایسه با خواب صبح 40 درصد باعث افزایش عملکرد انسان می شود.

ماهی کنسروی بخور تا قلب سالمی داشته باشی

تحقیقات اخیر نشان می دهد. ماهی های کنسرو شده نظیر تن، قزل آلا و سالامون برای قلب بسیار مفید است و در این ماهی های کنسروی، میزان اسیدهای امگا 3 سالم بیش از مهی های تازه است. اسیدهای امگا 3 خاصیت ضدالتهاب وتورم دارند و مانع لخته شدن خون در شریان ها می شوند.

مطالعات نشان می دهد، افرادی که حداقل در هفته 2 بار ماهی کنسرو شده می خورند 30 درصد کمتر از افرادی که در هفته یک بار ماهی می خورند، در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی قرار می گیرند.

اگر قصد دارید از ماهی کنسرو شده استفاده کنید، سعی کنید نوعی از کنسرو را انتخاب کنید که ماهی آن داخل روغن زیادی نباشد؛ زیرا مقداری از اسیدهای چرب امگا 3 داخل ماهی از آن خارج می شود و ماهی خاصیت خودرا تا حدودی از دست می دهد. یکی دیگر از خواص مهی های کنسرو شده این است که دارای سدیم بیشتری هستند.

سرکه به جنگ می رود

یکی از بهترین اسلحه ها برای مبارزه با چاقی، در آشپزخانه کنارتان است؛ اما ممکن از وجود آن بی اطلاع باشید.

مطالعات اخیر نشان م یدهد، سرکه های خانگی که همراه با روغن به نام چاشنی سالاد استفاده میشود، باعث فعال شدن ژن های مبارزهبا چاقی میشود علاوه بر این، سرکه دارای ماده ای شیمیایی به نام اسید استیک است که به کنترل فشار خون و قندخون کمک می کند.

اسیداستیک موجود در سرکه، ژن هایی را فعال می کند که این ژن ها نوعی پروتئین تولید می کنند و این پروتئین به بدن در شکستن چربی ها کمک می کند. این فعالیت مانع از ساخته شدن چربی در بدن و نهایتاً چاقی می شود. حالا نه این که بروید قاشق قاشق سرکه بخورید ...! به جای استفاده از سس های مختلف، سالادتان را با سرکه و روغن زیتون میل کنید تا به کاهش وزن خود کمک کرده باشید.

خطر ابتلا به آسم در بچه ها چاق بیشتر است

مطالعات اخیر نشان می دهد، علایم ابتدا به آسم در بچه ها 6 یا 7 ساله ای که با مشکل اضافه وزن و چاقی روبرو هستند، بیشتر است و این علایم تا سن 8 سالگی بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است بچه های که تا قبل از 6 یا 7 سالگی چاق هستند، اما در 7 سالگی به وزن متعادل می رسند، در معرض این خطر قرار ندارند. مطالعه بر 2756 کودک 7 ساله چاق نشان داد، که در68 درصد آنها مسائل تنفسی و در 66 درصدشان مشکل بسته شدن راه عبور مواد وجود دارد. در این مطالعات اعلام شد که چاقی در دوران کودکی قبلاز 6 سالگی عوارض ناخوشایند دراز مدت بر جای نمی گذارد، اما اگراین چاقی ادامه داشته باشد، عوارض ناخوشایندی خواهند داشت بیشترین عوارض مربوط به پدیدار شدن علایم آسم، بریدگی تنفس، کوتاهی تنفس (تنفس سطحی) است.

جالب است بدانید، عسل پوست را شاداب می کند

متخصصان پوست دریافتند که عسل علاوه بر این که دارای خواص دارویی فراوانی است، می تواند ماسک مفیدی برای شفافیت و شادابی پوست باشد. عسل دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و سرشار از ویتامین های B1، b2، B12 و A است. وجود ازت و مواد قندی موجود در آن هم آن را به غذایی کامل تبدیل کرده است البته قابل ذکر است که عسل هنگامی می تواند در بازسازی سلول های پوست مفید باشد که در آن از قند و شکر استفاده نشده باشد؛ یعنی طبیعی باشد زیرا مواد اضافی نه تنها در بازسازی پوست اثر نخواهد داشت، بلکه می تواند مثلاً باعث دیر جوش خوردن ضایعات پوستی شود. برای این که پوست شادابی داشته باشید. دو قاشق عسل صاف شده را با شیر ولرم مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. این مخلوط شادابی و طراوات را به پوست شما هدیه می کند.

سردردهای متناوب، خطر سکته و حمله قلبی را افزایش می دهد.

مطالعات اخیر نشان م دهد، خطر قلبی و سکته در زنانی که سردردهای متناوب دارند یا به میگرن مبتلایند، بیش از زنان دیگر است. علاوه بر این مشخص شده این خطر در زنانی که میگرن و سردرد آنها با علایمی مثل اختلالات بینایی همراه است (مثلاً دیدین نورقرمز رنگ قبل از شروع سردرد) بیشتر است. بنابراین زنانی که حداقل هفته ای یک بار به حملات میگرنی با اختلالات بینایی دچار می شوند، 4 برابر بیش اززنان دیگر در معرض خطر ابتلا به سکته وحملات قلبی هستند. به علاوه، این خطر در زنانی که هر ماه حداقل یک بار به حملات میگرنی و سردرد دچارمی شوند، دو برابر بیش زنانی است که در ماه سر درد ندارند.

در انتهای لازم به ذکر است که پزشکان دریافته اند در زنانی که فقط یکبار در ماه یا 2 مه یک بار به حملات میگرنی همراه با اختلالات بینایی دچار می شوند، خطر ابتلا به سکته و حملات قلبی افزایش پیدا نمی کند.

محض خطر مغز هم که شده بااینترنت کار کنید!

تحقیقات نشان می دهد، استفاده از اینترنت به تقویت توان و قوای مغز حداقل در افراد میانسال یا مسن تر، کمک می کند. در فردی که با اینترنت کار می کند، قسمت هایی از مغز فعال می شود.

متخصین دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس دریافتند جست و جو در شبکههای وب، جاها و مراکزی از مغز را فعال می کند که فرآیندهای مهمی مثل تصمیم گیری واستدلال در آنها ایجاد می گیرد به علاوه، این کار می تواند روی تغییرات فیزیولوژیک مربوط به افزایش سن هم اثر مثبت به جا بگذارد. همان طور که می دانید، تغییرات فیزیولوژیک مربوط به افزایش سن می تواند فرایند عملکرد مغز و کارایی آن را کاهش دهد.

همزمان با پیر شدن، تغییرات چون تحلیل و کاهش فعالیت سلولی در مغز صورت می گیرد که بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد؛ بنابراین فعالیت های ذهنی مثل حل کردن جدول، استفاده از اینترنت و بازی های فکری، این تاثیر منفی را به حداقل می رساند.

سالمندان را دوستانشان جوان می کنند

رفتن به پارک و معاشرت با افراد دیگر به خصوص افراد هم سن و سال، نقش موثری در سلامت جسمی و مغزی سالمندان ایفا می کند.

مطالعات نشان می دهد، بهبود بخشیدن روابط اجتماعی و انجام فعالیت های مغزی و ورزش باعث کاهش فرایند پیری می شود.

مطالعه بر روی 2500 سالمند بین 70 تا 80 سال نشان داد، آن دسته از سالمندانی که حداقل هفته ای یک مرتبه ورزش می کنند، سواد بیشتری دارند و روابط اجتماعی بهتری دارند؛ آنها دیرتر از افراد دیگر پیر می شوند و این روابط اجتماعی و معاشرت با دوستان باعث جوان ماندن آنها هم ازلحاظ فیزیکی و هم از لحاظ مغزی می شود. البته ناگفته نماندکه فعالیت های فکری مثل حل کردن جدول و برخی بازی های فکری هم در این میان بی تاثیر نیست.

در این افراد فرایند پیری 33 درصد کاهش پیدا می کند. بنابراین به سالمندان توصیه می شود، بعداظهرها یک ساعت از وقت خود را به معاشرت با دوستان همسن و سالخود در پارک ها و محیط های باز بگذارند.

منبع:زندگی ایده آل، شماره 44

منبع: راسخون

به "چرت بزنید مسائل حل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرت بزنید مسائل حل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید