کارآزمایی روی واکسن RNAi برای مقابله با تومورهای صلب

به گزارش وبلاگ دانشجو، یک شرکت دارویی فاز اول کارآزمایی بالینی STP 707 را شروع کرد که به صورت سیستمی برای درمان تومور های جامد طراحی شده است.

کارآزمایی روی واکسن RNAi برای مقابله با تومورهای صلب

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دانشجو، سرنائومیکس (Sirnaomics) یک شرکت دارویی است که در حوزه توسعه دارو های مبتنی بر RNAi فعالیت دارد. این شرکت فاز اول کارآزمایی بالینی STP 707 را آغاز کرد که به صورت سیستمی برای درمان تومور های جامد طراحی شده است.

سرنائومیکس آغاز فاز اول کارآزمایی بالینی برای ارزیابی ایمنی، تحمل و فعالیت ضدتوموری کاندید داروی siRNA (RNA تداخلی کوچک) این شرکت، موسوم به STP 707 با تجویز داخل وریدی (IV) در آمریکا را آغاز نموده است. در این فاز دو بیمار در کارآزمایی بالینی تحت درمان قرار گرفتند.

کارآزمایی بالینی فاز I، یک مطالعه چند مرکزی، برای آنالیز اندازه دوز، ایمنی، تحمل و فعالیت ضدتوموری STP 707 خواهد بود. سی شرکت کننده با تومور های جامد پیشرفته، که به درمان های استاندارد پاسخ نداده اند، در افزایش دوز ثبت نام خواهند شد. پس از مشخص حداکثر دوز قابل تحمل یا دوز توصیه شده فاز II، حداکثر 10 بیمار دیگر برای تایید ایمنی و آنالیز فعالیت ضدتومور ثبت نام خواهند شد. این مطالعه شامل پنج گروه است که یکی از پنج دوز افزایش یافته STP 707 را به وسیله تجویز IV در یک چرخه 28 روزه دریافت خواهند کرد. نقطه پایانی اولیه مشخص حداکثر دوز قابل تحمل و ایجاد توصیه های دوز برای مطالعات فاز دوم آینده است. نقاط پایانی ثانویه اضافی برای مشخص فارماکوکینتیک STP 707 و مشاهده فعالیت ضد توموری اولیه است. این دارو از دو الیگونوکلئوتید siRNA تشکیل شده است که TGF- β 1 و COX-2 را هدف قرار می دهد و درون نانوذرات به همراه پپتید هیستیدین لیزین کوپلیمر کپسوله شده است. هر siRNA به صورت منفرد و جداگانه موجب ممانعت از بیان یک نوع ژن شده که برای این کار از فعالیت mRNA جلوگیری می نماید. ترکیب این دو siRNA باعث نوعی هم افزایی شده و در نهایت فاکتور های فیبروژنیک و التهابی را کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل مولکولی نشان می دهد که اثرات استفاده از این ترکیب در مهار اهداف موفقیت آمیز بوده است و می توان از این فناوری برای بیماری های التهابی و فیبروتیک استفاده کرد.

پاتریک لو، بنیانگذار ورئیس هیئت مدیره این شرکت گفت: اولین دوز STP 707 در بیماران مبتلا به سرطان کبد و سایر انواع تومور های جامد به وسیله تجویز IV نقطه عطف مهمی است، زیرا ما در پی پیشرفت این درمان نو siRNA هستیم که فعالیت امیدوارکننده ای را در مطالعات کارایی و ایمنی پیش بالینی نشان داده است. هدف ما استفاده از نانوذرات پلی پپتیدی (PNP) برای احتیاج های بالینی برآورده نشده، به ویژه در زمینه های سرطان شناسی و بیماری های فیبروتیک است. این مطالعه به ما یاری می نماید تا برای دستیابی به آن کوشش کنیم.

یک مطالعه اولیه بالینی نشان داده است که از بین بردن همزمان بیان ژن TGF-β1 و COX-2 در ریزمحیط تومور باعث افزایش نفوذ سلول های T فعال می گردد. یک مطالعه ترکیبی بیشتر فعالیت ضدتوموری سینرژیستیک بین STP 707 و یک آنتی بادی PD-L 1 را با استفاده از مدل سرطان کبد ارتوتوپی موش نشان داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کارآزمایی روی واکسن RNAi برای مقابله با تومورهای صلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآزمایی روی واکسن RNAi برای مقابله با تومورهای صلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید